Snartmamma10L2<3*har født* Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Vi vurderer å ta sommeren i Hokksund, pga jobbmulighet til samboer. Men da må jeg bytte sykehus fra St.Olavs til Drammen, og det synes jeg er litt skummelt siden jeg ikke aner hvordan det er der, og det mest sannsynlig blir keisersnitt eller igangsetting.. Får man enerom på barsel f.eks? I Trondheim stenger de den ene fødeavdelingen på kveldstid, er det noe stengeplaner på sykehuset i Drammen?
Linchen Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Bare positive erfaringer fra førstemann. Ikke enerom, men familierom hvis det er ledig når du kommer.
petite fleur Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Var det ikke på Drammen sykehus de filmet "Jordmødrene"? Virket jo flinke der :-) Men jeg har ingen erfaring med det sykehuset, altså. Enerom tror jeg er en sjeldenhet i det hele og det store, her får man enerom kun hvis det er bare du som har født :-/
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Hei:-) Skrev et innlegg for noen dager siden om Drammen Sykehus under tittelen "Til dere som er så heldig å få føde på Sykehuset Buskerud i Drammen. Limer det inn her: Jeg fødte sønnen min der for 3 uker siden(05.april). Det endte i hastekeisersnitt på grunn av svikt i morkaka som ble oppdaget ved en helt vanlig ultralyd undersøkelse. Keisersnittet ble utført på timen. Jeg kan ikke få rost legene og jordmødrene på Sykehuset Buskerud nok! De en helt fantastiske! hadde det ikke vært for legen som utførte ks på meg så hadde ikke gutten min vært her i dag! En KJEMPE stor takk til jentene og legene på nyfødt intensiv avdelingen på samme sykehus også! Dere er helt utrolige og en kjempe flott og dyktig gjeng! En fantastisk god oppfølging og god kunnskap holdt meg fattet og samlet de ukene vi lå der:-) TUSEN TAKK! Sykehuset Buskerud har fått unødvendig mye kritikk tidligere(hele sykehuset, ikke bare barsel/føde-avd.) og det er synd. De er meget flinke på både føde og barselavdelingen der og det er ingen tvil om at jeg følte meg trygg og godt tatt vare på! Heller ikke det minste nervøs for at gutten min ikke var i de beste hender! Lykke til jenter, og pris dere lykkelig for å føde på et så bra sykehus! :-) *Man får som regel enerom på barsel etter keisersnitt. Er der ikke keisersnitt må man dele eller du kan få familierom om det er ledig. De stenger ikke fødeavdelingen. den er oppe døgnet rundt:-) Lykke til!
Snartmamma10L2<3*har født* Skrevet 30. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2010 Tusen takk for svar! =)
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Må si meg enig med deg. Fødte nr 2 der for 2 uker siden. Hadde en dramatisk og vanskelig 1. fødsel, men de ansatte på både nyfødt intensiv og de på føde/barsel gjorde ting "lettere". Blide, hyggelige og ikke minst flinke damer der. Så nå ved fødsel nr 2 ble jeg passet så godt på, under hele fødselen, hadde jordmor hos meg hele tiden! Så å føde på Drammen er noe jeg virkelig kan anbefale Det er trygt og godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå