Gå til innhold

Er det her vanlig, eller? Plagsomt treningssenter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden meldte jeg meg inn på Elixia. Jeg er ikke en som trener veldig mye, men kunne godt tenke meg å trene når det passet meg. Etter at jeg hadde meldt meg inn fikk jeg smser, kort i posten og telefoner fra treningssenteret. De ville vite om jeg var fornøyd og informere om det ene og det andre. Koselig det, men jeg begynte etterhvert å synes det var litt for mye av det gode. Etterhvert ble jeg gravid, og fikk et barn som var mye sykt. Jeg hadde hverken tid eller kapasitet til å trene jevnlig, og meldte meg derfor etterhvert ut. I tillegg flyttet jeg, så det ble ganske lang reisevei. Idag ringte en dame fra det aktuelle treningssenteret, trolig for å selge med et nytt medlemsskap. Hun ringte på et veldig dårlig tidspunkt, og hørte tydelig at babyen min hylskrek i bakgrunnen. Jeg fortalte henne at jeg hadde født for tre uker siden, og spurte til slutt om hun kunne ringe opp igjen senere. Det gjorde hun, fire ganger. To av dem var under henting i barnehage, laging av middag, pumping og diverse. De siste to var midt under leggingen, så jeg fikk ikke tatt den. Deretter fikk jeg en sms om at det var synd at jeg ikke kunne ta telefonen min! Synes ærlig talt det blir litt ubehagelig, jeg. Er da ikke alltid man har anledning til å ta telefonen, og jeg har ikke særlig lyst til å trene der når de maser så vanvittig! Andre som har opplevd lignende, eller er det bare meg? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som elixia ja. Både jeg, min mor og flere av mine venninner har blitt "terrorisert" av folk derfra. Ringer døgnet rundt (nesten) og klarer ikke forstå at nei er nei.

Skrevet

He he, dette må være noe de gjør med relativt nye kunder og noe nytt det da haha. Vært medlem i 10 år å ikke fått en tlf :) Og gla for det, nom av andre tlf selgere og annen dritt som ringer.

Skrevet

Bare å si i fra at de skal slette deg fra listen, og dersom de ikke slutter, så melder du dem til datatilsynet.

Skrevet

elixia er flinke til å terroroisere ja. Her henger dem på deg som en klegg og truer deg nærmes til å melde deg inn. Bare dèt får mge til å ikke gjøre dt. Synes de rett og slett er i overkant plagsomme! Nei betyr nei ferdig med det!

Skrevet

Ikke nytt nei, det er 7 år siden jeg meldte meg inn og de startet ringehlvetet sitt. Mamma ble oppringt kvart over elleve på kvelden en gang.

Skrevet

Helt enig med deg!! Syns de er altfor påtrengende. Meldt meg ut og kommer aldri til å melde meg inn igjen.

Skrevet

Hvorfor i all verden spurte du om de ville ringe deg opp igjen dersom du absolutt ikke ønsker å prate med de.

Hadde du sagt med en gang at det ikke avr interessant, så hadde de jo sannsynligvis ikke ringt deg opp igjen!

Skrevet

De ringer opp igjen uansett, de tar ikke nei for et nei, utrolig plagsomt. Jeg måtte til slutt be dem dra en visst sted, og da først forstod de at jeg mente det. Selv om jeg var klar og tydelig på at jeg ikke var interessert de 4 andre gangen de ringte også. De har faktisk fått meg til å aldri ville sette mine ben på et treningsstudio igjen, selv om jeg elsker og trene. Nå trener jeg alene for meg selv istedet;)

Skrevet

Jeg hørte jo ikke hva hun prøvde å si, for babyen skrek og var sulten. Tenkte jo ikke helt klart, ble jo ganske stresset mildt sagt. Det naturlige når man ringer noen og de helt tydelig er opptatt er jo å si at man kan ringe opp igjen.. (Jeg venter viktige telefonsamtaler, og det var et ukjent mobilnummer som ringte.) Kan jo ikke si at jeg ikke er interessert når jeg ikke vet hva de skal si heller.. Jeg hadde tenkt å snakke med henne senere, men de gangene hun ringte opp igjen, var jeg jo opptatt. Synes bare det er sjokkerende at de får seg til å sende sure smser til kunder, det er vel ikke akkurat profesjonellt..

Skrevet

Så rart, aldri fått en tlf jeg haha :)

Skrevet

Jeg var medlem av elixia før jeg ble gravid, men meldte meg ut kort tid etter jeg fant ut at jeg var gravid pga bekkenplager. visste ikke hvordan jeg skulle trene og da ble det heller ikke noen trening.

Den første måneden etter jeg hadde meldt meg ut virket det som alt var helt greit, men så neste måned kom det purring på medlemsavgift som da selvfølgelig ikke var betalt måneden før pluss regning på den månedens medlemsavgift. Jeg ringte ned og spurte om dette og de sa det var en feil og at disse regningene skulle slettes fra systemet. Likevel fortsatte det å komme regninger og purringer så jeg møtte personlig opp med regningene og etter det har jeg ikke hørt noen ting fra elixia.

Det er veldig typisk elixia å ringe rundt til dem som ikke er medlemmer lenger og dem som har hatt prøvetimer eller gratisuker for å få dem til å bli medlem

Skrevet

Elixia bedriver ren terrorisme i nabolaget her (jeg verken er, har vært eller skal noensinne være medlem der). "Kaste frisbee midt i gata? Klart det! Henge en gigabråte grønne gassballonger på lyssignalet i et veikryss? Kjør på".

Skrevet

Godt det ikke bare er meg som har det inntrykket.. Angrer på at jeg meldte meg inn der, skal aldri gjøre den tabben igjen hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...