Gå til innhold

Da har de innført tvang i den norske skole!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitat fra lærer i basseng/mensen debatten

Det er tett når en har tampong på seg. Lekker dere når dere har i tampong, så bruker dere for liten størrelse.>

jeg håper for din del, og ikke minst for elvene dine sin del, at dette var feilinformasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva en lærer har å si om en sak er ikke det samme som at "de" har innført noe som helst.

Skrevet

Hva var galt med det?

Å bade når man har mensen uten tampong er da ganske ekkelt.

Skrevet

Men HI hva mener du da? At "bare" å ha mensen er god nok grunn til å slippe gym/svømming?

Fordi noen damer på dib mener det er så ekkelt?

Skrevet

Men skolen kan ikke tvinge barn/ungdommer til å føre inn gjenstander i skjeden. Finnes mange grunner til det, både kulturelle og andre.

Skrevet

Hvis dette hadde hendt meg hadde jeg meldt inn læreren..

Skrevet

Det er ingen som kan tvinge noen til å gjøre noe med kroppen sin, som de ikke vil. En lærer skal ikke ha noen rett til å bestemme at jenter skal bruke tampong.

Skrevet

Nei tvang er noe fæle greier.

Her vil ikke poden ha matematikk, norsk eller naturfag om han har flisete neglebånd, og om de sier at det ikke er gyldig fraværsgrunn og slik tvinger ham til å delta så blir jeg forbanna!

Skrevet

Svarte, det hadde jeg glemt i min fredagsørhet. Tenk å glemme at tamponger innebærer det. dustemeg. Sånn går det når man ikke tenker på andre hygieneartikler som noe alternativ.

Men skjønner jo poenger. Beklager den over deg tante grusom.

Skrevet

Dere må vel se forskjellen på å tvinge noen til å delta på mattetimer og det å føre inn en gjenstand i skjeden, og dermed ødelegge jomfruhinnen.

Skrevet

De færreste liker å bade med bind eller badebleier for voksne. Da er selvfølgelig tampong alternativet.

Skrevet

For å bli litt intim og personlig...

Da jeg var tenåring, før første samleie, hadde jeg store problemer med å bruke tampong. Hadde lite blødning og det var rett og slett vondt! Da er det ikke bare bare..

Hva med et alternativ til de som ikke kan bade? Vi hadde 3 klasser med gym samtidig, og jeg var med på vanlig gym hvis jeg skulle være uheldig en mnd. å få mensen i svømmetimen...

Skrevet

ha ha...tror neppe læreren kommer så langt med den.

Ingen skal tvinges til å bruke tampong, det er noe alle oppegående mennesker forstår ;)

Men det er raringer blandt lærere også, som i alle andre yrkesgrupper

Skrevet

Hvor mange 12-13 åringer tror du det er som kan tenke se gå bruke mensbeger, f.eks. Tror ikke det er mange som har hørt om det en gang.

Skrevet

Utrolig tankeløst av læreren, men de som skal slippe gymmen/svømming pga mensen bør ha med mld fra foreldre om at det faktisk er bind og ikke tamponger de bruker.

Dersom min datter hadde blitt tvunget til å bruke tampong mot hennes vilje hadde jeg virkelig blitt forbanna!

Skrevet

vil jo tro at veldig mange unge jenter vil oppleve det som flaut å måtte gjøre noe annet den uken... hadde det vært min jente som hadde denne læreren så hadde hun fått med melding hjemmefra om fritak.

Skrevet

Ja, kanskje.. men der er vi kanskje inne på om det er greit å slippe unna fordet om det er flaut!

Skrevet

Tvang? *Ser for meg læreren dytter beina fra hverandre og kjører tamponger inn i elevene sine.*

Ærlig talt da, mennesker. Når eleven ikke har meldingsbok med beskjed fra foreldrene om at de ikke skal ha svømming/gym, og vil ikke utføre "skolepliktene" sine uansett pga at de skylder på mensen holder ikke. Hverken i gym eller svømming.

Hi tar ting litt ut av kontekst og konkluderer før jeg får svare for meg her.

Læreren.

Skrevet

kommer litt ann på alderstrinnet syns jeg... det er "lov" for en 12 åring og syns at det er flaut å måtte gjøre noe anne når "alle" vet hvorfor.. når jeg gikk på barneskolen hadde vi eget mens toalett i et eget bygg, var ikke mange som gikk inn der pga at det var flaut..

uansett har ikke en lærer (eller noen for den saks skyld) rett til å kreve at noen skal bruke tampong i svømmingen....! ingen kan andre bestemmer over kroppen enn den som bor i den.. mitt barn hadde fått med melding hjemmefra.

Skrevet

ja, det er jeg igrunn enig i! Poenget er jo at læreren har oppført seg feil..

Skrevet

Mens bør være gyldig grunn til fravær for skoleelever.

Da jeg var jomfru var det vondt for meg å bruke tamponger.

Skulle jeg da ha tvunget det i meg bare fordi en lærer mente det ikke var god nok grunn for å stå over svømming? Tror ikke det!

Skrevet

Læraren har svart over her ser eg, og forklart uttalelsen. Så lenge det står i meldigsboka vil det ikke vere noko problem. Mistenkjer hi er et lite lavpanna vesen som berre er ute etter å skape debatt.

Skrevet

Fysjameg. De har begynt å bruke tvang i psykiatrien også. De putter medisin i meg gjennom sprøyter i låret, og maten får jeg gjennom slanger i nesen, og væsken får jeg rett inn i hånden gjennom en nål!

Neivettuhva. Å tvinge noen til å bruke tampong er jo forferdelig. Likevel reagerer jeg mest på at læreren sier at man har PÅ SEG EN TAMPONG?! Jeg går i alle fall ikke rundt med tamponger PÅ meg...

Skrevet

Det er bare tull. Ingen skole eller lærer kan forlange at en jente skal føre et fremmedlegeme inn i vagina. Mensen er gyldig fravær fra svømming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...