FruBoger fødeklar Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Gubben vil så gjerne ha vaskehjelp av en eller annen grunn, tydeligvis ikke helt fornøyd med innsatsen min:P Men jeg står på som bare det jeg, ikke lett å holde et hus som er under oppussing rent - med ei på 16mnd hengende på slep og en tass i magen! OG det jeg mener er nå at han tar ikke skade av å støvsuge eller vaske litt han heller...! Kunne vi heller fordelt ansvaret.. Men nå, med et hus på over 200kvadrat ogto små tasser... så tror jeg faktisk at hushjelp sånn hver 3uke for grovvask kanskje hjelper litt på? Får vi mer tid sammen, kan jeg heller slappe av mer med ungene istedet for å skure her og der... PÅ andre siden: vil egentlig ikke ha noen fremmede til å vaske møkka mi altså, rote rundt i sakene mine og sånn... kommer jo helt sikkert til å skure badet og sånt før de kommer. Og føle meg som en usikket mor som ikke klarer det som folk i hundre og ørten år har klart helt fint... Tenk på de med en haug med små unger som tok vare på store hus før i tiden! Bestemoren til mannen min fikk 6unger med ett år imellom alle, og de hadde gård! Hva ville nå dere gjort? Ekstra tid med barn og gubbe,og en slant mindre i uka..? Har i flere år prøvd å få han til å ta i et ordentlig tak, iom som han selv sier "Han er bedre enn meg til å vaske,det lærte han ordentlig i militæret..." "Skal vise deg hvordan du vasker gulvene jeg.." Blablabla! Og mine motkommentarer i alle år er: Bare vis meg du, kan du vel gjøre det selv da, o.l. Har jo et stort hus,og to tette blir hektisk (to bleiebarn)
Gjest Sharazi Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har hatt noe av det samme problemet. Jeg hadde alt ansvaret til jeg var 30 uker på vei, men da opplevde jeg å få bekkenplager og da forsto han heldigvis alvoret og tok over den ukentlige rengjøringen. Men han har ikke veldig lyst. Han er litt mindre nøye enn meg og han mener jeg bryr meg for mye når han vasker. Men jeg mener bare å komme med tips og råd... Jeg har vasket hjemme siden jeg var 10 år gammel, han hadde en mor som gjorde alt for han.. Uansett så ser jeg at ansvaret tar litt på. Jeg jobber deltid og må tilbringe deler av dagen på sofaen for å hvile ryggen. Han jobber 100%, han har fått all ansvar for rengjøring, han må pusse opp barnerommet og et par andre rom, skifte dekk på bilen, bære tunge handleposer + + . Vi har ikke barn fra før, så vi slipper heldigvis det ansvaret nå, men jeg er så redd for å få en sliten mann etter fødselen. De skal igjennom en del forandringer de også. Sånn sett, så tror jeg at jeg ville gått for vaskehjelp. Om man har råd til det, så er det sikkert deilig for dere begge å slippe dette ansvaret. Bestem deg for å prøve det ut en liten tid, f.eks. et halvt år eller noe, så kan du heller vurdere det om igjen da, når ungen er ute osv. Vaskehjelper ser så mye rart, så du får bare ignorere de flekkene dere har.. Skyld på barna! Selv har jeg vasket for et eldre ektepar, da jeg gikk på vgs. Jeg husker fremdeles at det lå brukte bleier på badet og størknet bæsj i do.. Og det er ikke like delikat når man vet at dette er bleier fra en voksen og ikke et barn!! Men det var jo en del av jobben!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå