Gå til innhold

Hvordan blir det med ferie?


Julibarnet2010

Anbefalte innlegg

Vi skal jo alle føde i juli og vil da naturligvis gå ut i permisjon ca 3 uker før. For meg betyr det at jeg starter permisjon 1.juli, akkurat samtidig som min ferie vanligvis ville startet. Hvordan har dere tenkt å gjøre det? Feriepengene kommer jo i juni, men ferien får jeg ikke tatt ut før neste vår engang. Hvordan løses dette ift nav og foreldrepenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon. Jeg har lovbestemt ferie i juli, -jobber etter skolerute, og går ut i permisjon 5. juli. Jeg har flere arbeidsgivere, noen får jeg utbetalt årets ferielønn til våren neste år når permisjonen er over, mens hos andre må jeg spare på denne ferielønna selv. Jeg får altså dobbelt utbetalt for juli hos disse arbeidsgiverene.. Slik jeg har forstått det.

 

Da jeg snakket med NAV sa de at det beste er å utsette årets ferie som kommer samtidig med permisjonen, men jeg har ikke noe valg siden det er skoleferie i juli, og ingen jobb å ta permisjon fra. Du kan jo ta en prat med arbeidsgiver og høre hvordan de løser dette, om de betaler ut feriepenger nå, eller om du får disse til våren neste år.

 

Hilsen meg som for tiden roter rundt i den kompliserte NAV-verdenen c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel bare overføre to uker ferie til neste år? Et tips jeg akkurat fikk var at man kan ta ut ferie midt i fødselspermisjonen. Da forskyver man egentlig bare permisjonen, og får tatt ut ferien i riktig år. Det er jo det samme hva det heter (ferie/permisjon) når man bare får være hjemme med lille poden...(har ikke sjekket dette på nav selv, så det er ikke et 100% sikkert tips) Selv skal jeg ta ut fire uker ferie i juni og være hjemme med mine to små i god tid før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta ut ferie midt i fødselspermisjone. Men jeg får feriepengene utbetalt sammen med permisjonspenge i juni, så jeg må selv spare feriepengen til jeg tar ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg går ut i permisjon i midten av juni. Har termin 7. juli. Blir å melde i fra til NAV om at jeg tar ferie i slutten av august. Da får jeg ikke penger fra dem i det tidsrommet, men har av avsatte feriepenger. Blir å sette meg opp på ferie også neste år før jeg går tilbake til jobb, slik at jeg er vel egentlig ikke tilbake på jobb før i august - september.. Jeg tar ut 80 % lønn og full permisjon. også skal jeg jobbe midt i permisjonen de 10 ukene som er pappapermisjon..

 

Du løser det enkelt med å sette deg opp på ferie og melde i fra til NAV om tidsrommet. Da får du avbrudd i permisjonen og sluttdatoen for permisjonen blir tilsvarende utsatt..

 

Gleder meg til permisjonen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips!

Jeg tenker at jeg også kommer til å ta ut 2 uker i januar og 2 uker i april. Jeg må nok bare melde i fra til Nav om det og holde av pengene jeg nå får utbetalt i juni.

Når det gjelder fordelingen av permisjonsukene, så kommer pappa til å ha 6 uker i strekk og så tar vi 4 uker på tidskonto, hvor jeg jobber 2 dg og han 3dg i uka...

Gleder meg også til permisjonen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lærer og starter permisjonen 28.juni. Er enig med arbeidsgiver å ta erstatningferien når permisjonen er ferdig i mai 2011. Forrige gang "pauset" jeg permisjonen og tok ferien i november, det kommer ut på det samme. Så lenge du har en klar avtale med arbeidsgiver, er det visstnok greit for nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 6 uker ferie som jeg skal ta til ut til høsten og utsette/pause permisjonen. også har jeg jo 5 uker til neste år som jeg skal ta deler av før jeg bynner i jobb igjen. d er inga problem å feriere i permisjonen,men man må melde fra om d til nav. feriepengene må jeg spare til ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...