Gå til innhold

Våkner veldig tidlig


Hemar

Anbefalte innlegg

Noen som har et råd om hva vi gjør når småen våkner 5 og ikke vil sove igjen? Han får mat rundt de tider, men når måltidet er ferdig blir han skikkelig sint når jeg prøver å legge han igjen. Han bare skriker og vil opp. Vet jeg ikke kan forvente å sove veldig lenge, men 5 er i tidligste laget. Noen som har erfaring med å drøye måltidet? Hvordan gjør jeg det i så fall.

 

Har ikke skrevet her før, men har lest veldig mye så håper noen kan hjelpe oss litt :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har desverre ingen gode tips... Storesøster var sånn, og uansett hva jeg prøvde gikk ingenting.

Hun har alltid vært en morgenfugl og dagene startet gjerne før 6 i to år...

Nå er hun 6 år snart og fortsatt tidlig oppe...

 

Uff da...Dette var ikke til trøst for deg ....

 

Håper noen andre kan komme med GODE tips til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Han begynner jo å bli stor da. Egentlig burde han vel ikke ha behov for mat om natta. Når legger han seg og når spiser han siste måltid for kvelden?

Du kan jo prøve å roe han ned i senga uten å gi mat enten det er pupp eller flaske... Kan bli endel hyling. Og går ikke det - dersom du merker at han er klar for dagen uansett, så er han kanskje bare en morgenfugl? Men om han da er trøtt igjen og krever å få sove kl 8, ja da var det vel ikke så greit å stå opp kl 5 likevel. Da var han nok ikke ferdigsovet? Da tror jeg på metoden med å roe han i senga og ikke ta opp før det er morgen for resten av familien.

 

Lykke til.

- og velkommen i juliklubben forresten. Hyggelig med nye nick som kommer! Håper du blir. Vi har hatt masse god nytte av hverandre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir sagt så er det veldig få som har behov for mat nå. Men prøv å gi litt vann i sengen, gi smokk. Legg ned og prøv å drøye med at han våkner. Gi mins mulig oppmerksomhet. Legg ned, om han reiser seg, legg ned.

 

Men du hører jo forskjell på din baby om han er sulten, trøtt osv. Så du må jo nesten bare se

 

Og dette kommer jo litt ann på når det er natta også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo egentlig ikke sulten, men en periode sovnet han godt etter å ha fått det måltidet.. Så har vel kanskje tullet det litt til selv :) Men i dag sov han til halv seks, vi greide å drøye til kvart over før vi bare MÅTTE stå opp. Så som alt annet, odner vel dette seg også. Men takk for gode og oppmuntrende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...