Gå til innhold

Ang understell med bilstol på..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser dette har blitt veldig populært de siste 4 årene., men jeg lurer på dette med ryggen til babyene. Når jeg fikk min førstefødte for 4 år siden, så var det mye skriving og prating fra leger,jordmødre og kiropraktorer om at babyene skal kun sitte max 20 min av gangen pga ryggen tåler ikke denne belastningen for lenge.

Jeg prøvde så godt jeg kunne for å holde på den "regelen" da h*n var baby.

Men hvordan er det da med de som har disse flotte understellene som bærer sin bilstol.. det blir jo veldig lett at babyen bare sover der til mor og far er ferdig med handelen.

Men er dette bra for babyen?? babyen burde kanskje løftes over i vogn selv om det kan bli et lite hyl og skrik

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sant som du sier at babyen ikke bør sitte lenge i bilstolen til vanlig. Folk har jo ulike grunner for å bruke understell til stolen, så jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg synes det er tungt å gå og bære på stolen med babyen i, i tillegg til at det blir mye hump og dump-bevegelser for babyen. Når jeg skal levere og hente barn i barnehagen/skolen, kommer jeg vel stort sett til å ha babyen i stolen, og da er det greit å slippe å bære. Har da armene fri til de to store. (Skal også bruke bæresjal imnnimellom, tenkte jeg.) I tillegg regner jeg med å av og til sette stolen på understellet når jeg skal noen kjappe minutter innom på en butikk e.l. Jeg ønsker ikke å ha babyen lenge i stolen, så det er til snarturer.

Jeg har kjøpt Emmaljunga-vog og bilstol. På adapteret som festes til understellet, er det en funksjon som gjør at man kan vippe stolen bakover, og babyen blir dermed mer liggende enn når det står vanlig. Så da tåler den litt mer tid der. Men til syvende og sist er det jo i vogna babyen har det best på tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...