magnolia78 Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Hjelp! klarer virkelig ikke å bestemme meg for barnevogn, da det er mange ting å ta stilling til og man får ikke i pose og sekk... Det jeg lurer mest på nå er hva som er smart vognvalg når man har termin i august. Har vært og kikket på vognene til Emmaljunga, men synes de blir kjempestore dersom man "må" ha CITY bag (hard bag) Så spørsmålet er egentlig: Går det an å bruke emmaljunga city cross UTEN denne hardbagen når barnet er nyfødt (tror det finnes en mindre bag som kan brukes fram til 6 mnd. Og: dersom barnet vokser ut av bagen sin når hun er et halvt år, er hun ikke da for liten til å legge i sportsvogndelen (med voksipose eller lignende selvsagt)? Tenker både på at hun da er veldig liten, og at det fortsatt er vinter og kaldt... Håper på innspill fra noen som vet mer om dette enn meg!
Gjest Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Vi skal ha i beg. av september og har falt helt for den vogna! City Crossen blir faktisk lettere med city baggen enn med sportsdelen, så jeg likte best vogna med den på! Du kan kjøpe mindre bag som du kan sette inn i sportsdelen ja. Mange sier at ungene ikke vil ligge i bagdelen når de er 6-7 mnd at de heller vil opp å se. Så da er det bare å bruke sportsdelen med skinn og poser:) Også har emmaljunga innlegg til sportsdelen for de små.. Ta en titt på Emmaljunga.com, der ser du hvilke tilbehør og bagger du kan bruke til den vogna!
magnolia78 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2010 takk for tips! kanskje det bare er likeså greit å holde seg til mykbag da, må spekulere litt videre...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Har City Cross til storesøster nå, og jeg liker den også best som bagvogn, med City Bagen. City Bagen er jo så lett og fin, at vogna virkelig blir en FRYD å trille=) Det finnes en mindre bag også, mykbag, som kan settes inn i sportsdelen, men ulempen med den er at den er veldig smal, så det blir fort trangt med vinterpose og skinn- dessuten blir vogna tyngre med sportsdelen i tillegg. Har begge deler selv, og City Bagen er KLAR favoritt! Den er stor og romslig, noe som er en absolutt fordel om vinteren, pga vognpose osv, og slik at ikke babyen vokser ut av bagen for tidlig. Her passet faktisk City Bagen helt til jenta var 10-11 mnd, men da var det sommer og ikke behov for pose- og den ble bare brukt til dagsoving på slutten (på tur brukte vi såklart sportsvogna, slik at hun fikk sett seg rundt) Sportsvogndelen til City Crossen kan legges helt flatt, så er ingen krise om hun skulle vokse ut av bagen allerede ved 6 mnd- det blir dessuten lunt og fint hvis man bruker pose, skinn og evt fotpose i tillegg =)
magnolia78 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2010 har vært inne på Emmaljunga sine sider nå, veldig bra! visste ikke at City cross med City bag var så lett som 11 kg, kanskje jeg må vurdere den likevel da.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Hei. vi skal også ha august barn, vårt valg landet på bebe confort high trek. det er en trehjuling, bagen er god og romslig, vognen er ikke så veldig tung ca 11 kg tror jeg, man kan ha sittedelen begge veier, den er liten å nett sammenlagt. det som jeg syntes var et stort pluss med den forskjell mange andre vogner var at når barnet satt i sportsvognen kom det litt høyere opp mot meg enn i mange andre vogner, å dette er da bedre for meg med vond rygg. du kan se på den på babykos.no
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Ja, vogna blir kjempelett med City Bagen på- helt utrolig digg bagvogn må jeg si=) Jeg kan også legge til at mykbagen vår aldri ble brukt til noe annet enn sovebag inne- for det ble altfor trangt med pose og soveskinn og alt midt på vintern, dessuten blir jo vogna som sagt litt tyngre når man må ha sportsdelen i tillegg. Nei, gå for City Bagen du- tror ikke du vil angre;)
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 Vi har falt pladask for Emmaljunga Edge Duo Combi Dark Grey <3 Skal ha en litten septembersnuppe! For oss var det ingen tvil hehe
magnolia78 Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2010 Er ikke noe tvil om at Emmaljunga er populært i hvert fall! Flott med innspill:)
(Muskat) Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Jeg har også kjøpt meg city cross med city bag. Nå lurer jeg på hvilken vognpose jeg burde ha til høst og vinter (babyen kommer i juli/august)
GuttemammaTilTo Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 mitt første barn er født i september og vi valgte simo kombi vogn (ville gjerne hatt duo, men kjøpte brukt). nå var ikke plass i bil eller noe et dilemma for oss og vi bor litt avsides og triller gjerne lengre turer. har en egen tralle som vi bruker på butikk o.l. vi er kjempefornøyd med vogna og gleder oss til å bruke den som bag vogn igjen til dette barnet som også kommer i september! jeg gikk over til sportsdelen ved ca 6mnd og syns det gikk veldig greit, han ville opp å se så han satt godt litt på skrå innpakket i pose og klær på kalde dager. på våres vogn fulgte det med en mindre kalesje til babybag'en som vi kunne kneppe på i fotenden på sportsvogn delen slik at det så ut som han lå i en bag. dette syns jeg var kjempepraktisk! ville bare dele min erfaring, lykke til med vognvalg!
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 Vi har nesten helt sikkert bestemt oss for denne vognen http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21963603 ABC-design sin Cobra vogn. Veldig lett og god! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå