FrøkenSprøken Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Jeg prøver å pumpe meg for å øke melkeproduksjonen, samt for at samboeren min skal kunne mate jenta når permisjonen min er ferdig, og hun bare er 6 mnd gammel. Jeg har en elektrisk pumpe fra avent, og har prøvd å pumpe meg nå, men det kommer bare noen dråper... Jeg hadde masse melk da jeg forsøkte å pumpe, så det er ikke det. Dette var første gangen jeg forsøkte å pumpe, kan det være derfor? Skal jeg bare fortsette å prøve? Noen som har noen tips? Hun nekter å drikke mme også, så det hadde betydd veldig mye for meg å få til dette...
Rampongi Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 uff, dette er jeg litt dårlig på, men hva med å holde (i mangel av bedre ord) "sugekoppen" i litt ulike vinkler? du kjenner at det er blir litt sånn vakuum eller? evn prøv å håndmelk brystene litt først?
mamman til to gutter Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Noen klarer ikke å pumpe uansett hvor mye melk de har, men jeg ville ikke gitt opp enda:-) Et triks er å amme fra den ene puppen og pumpe fra den andre samtidig. Problemet når man ikke klarer å pumpe er stort sett at utdrivingsrefleksen ikke settes i gang, men når du ammer fra den andre puppen er det lettere å få den i gang på begge. Hvis ikke det fungerer finns det en nesespray på resept som hjelper utdrivinsrefleksen i gang, tror de fleste leger skriver den ut uten å være vanskelige sånn at det ikke burde være noe problem å få den. Hvis ikke du klarer å pumpe med disse triksene eller andre du får, så ville jeg fortsatt å prøve og gi mme og prøvd forskjellige typer, så spiser hun nok det etterhvert og når hun er 6mnd kan hun jo tilvennes vanlig mat og da kan hun jo også klare seg mens du er på jobb/skole uten melk hvis det er eneste mulighet.
Kamomille Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 fåresept på syntocinon av legen. det setter oigang utdrivingsrefleksen og melka renner..... Så pumper du i vei. På meg fungerte det som bare det. Pumpet plutselig 250 ml - jeg som tidligere bare hadde klart å pumpe 20 ml!
meg & to små vampyrer Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Har alltid hatt samme problem. Har aldri manglet melk her, så har med utdrivningen å gjøre som de andre sier. Du kan jo gå til legen og få sånn spray, det hjelper jo. Ellers har jeg bare pumpet fra ene siden mens jeg ammet fra den andre jeg da.. Og om morgenen har det vært mest melk, så det har vært mest fruktbart.
FrøkenSprøken Skrevet 30. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2010 Jeg får ringe og høre om han kan skrive ut en resept. Det er 6 uker ventetid på legekontoret vårt, så det er det jo lite hjelp i... Jeg har ikke prøvd å amme mens jeg pumper, da. Kan prøve det senere i dag... Jeg ammet jo på morgenen, så hadde masse melk. Tenkte kanskje at det kom til å funke, men et gjorde jo ikke det...
Espoir Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Jeg var også alltid veldig dårlig til denne pumpingen. Selv om jeg hadde massevis av melk fikk jeg bare ut noen små dråper. Først med barn nr. tre ble sånn noenlunde greie på det. Men kanskje du kan legge babyen til i et minutt først. Da setter babyen utdrivingen i gang med sin perfekte sugeteknikk, og så kommer det kanskje lettere hvis du setter i gang med pumpingen umiddelbart etter at h*n er tatt bort fra brystet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå