★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 ble inspirert av en annen tråd...... selv begynte jeg å røyke når jeg var rundt 13år :/ *skamme seg* og røykt siden...bortsett fra når jeg var gravid med storebror og nå som jeg er gravid igjen:) men denne gangen skal jeg IKKE begynne igjen etter fødsel og endt amming....dte er ihvertfall målet...hadde ikke noe problem å slutte nå og var helt innstilt på det og sluttet tvert på dagen *stolt*:)har ikk elyst på egang faktisk:))
Tulipan2010 Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Skjønte ikke helt meningen med dette innlegget jeg...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 30. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2010 nei.... altså det er jo utrolig vanseklig å slutte når man har røykt i mange mange år...bare kjekt å kunne være fornøyd med det også vel??? var bare for å dele en tanke..... kna ikke se at det støter noen på noe som helst måte...
<3 R med baby i magen <3 Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 syns du er flink håper på å kunne opprettholde det selv når jeg er ferdig
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 30. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2010 takk for det R med baby i magen:) utrolig hvor god formen blir også...t jeg ikke har gjort dette før skjønner ikke jeg
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Jeg får det ikke til! :'( Har nettopp hatt en stoooor røykesprekk. Var så innstilt på å klare det når jeg fant ut at jeg var gravid, men som sagt så har jeg sprukket. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.... Har såååå dårlig samvittighet for nurket i magen...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 30. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2010 skjønner godt at du sliter med samvittighetn da..men hva skal man gjøre da? er jo bare en ting egentlig da men det er jo ikke alltid like lett..... vet at mange har anbefalt en spesiell bok jeg ikke husker navnet på i farten.... men all røyke kutt er jo bedre enn ingen! håper du klarer det!! du vet jo at du kan klare det siden du klarte det for litt siden....selv syns jeg røyk smakte dritt rett etter tann puss eller når jeg hr tygget mentol tyggis e.l..
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 30. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2010 kjempe flink du også forresten R med baby i magen:))) gikk litt fort i sted hehe:) SKAL klare å ikke begynne igjen....hverdagen er greit nok en det er vel når det blir en fest at suge mitt virkelig kommer...
<3 R med baby i magen <3 Skrevet 30. april 2010 #9 Skrevet 30. april 2010 takk for det den boken heter Røykeslutt med Allen Carr kjempe bra! Har den selv
Tulipan2010 Skrevet 30. april 2010 #10 Skrevet 30. april 2010 Jeg syntes faktisk det er vanskelig å forstå at man ikke klarer å slutte å røyke når man er gravid! Jeg røyket før jeg ble gravid, men har ikke hatt noe problemer med å stumpe røyken i ettertid. Ikke tatt en eneste røyk etter jeg så to streker på graviditetstesten... Jeg er av den formening at røyking under svangerskapet er en form for barnemishandling. Du kan ende med å få et barn som plages med astma resten av livet pgav din dumme og unødvendige uvane. Klarer du virkelig å leve med tanken på at det kanskje var røykingen som gav barnet ditt astmaplager? I tillegg overførers jo de kjemiske stoffene direkte fra morkaken over i barnets blod. Det finnes filmer som viser et foster som ligger og sjelver samt at hjertet slår fortere når mor tar et trekk av røyken. Jeg vet at jeg nå skriver et ganske "strengt" innlegg, men jeg syntes røyking under svangerskapet er såpass ille i tillegg til at jeg ikke syntes det finnes noen unnskyldning for det overhodet. Det er mange som sier, "min mor røyket under sitt svangerskap og det gikk bra med meg!" Hmmm, betyr det at vi skal begynne og kjøre uten bilbelte? At ungene våre ikke trenger eget bilsete? De gjorde jo det før i tiden, og det gikk bra med de fleste.... Tallene på spontanaborter, og tallene på barn som ble født med misdannelser var faktisk høyere før i tiden. Og det kommer nok av at vi visste ikke så mye den gangen, og hadde ikke det samme kunnskapsnivået om helse og ernæring. Nei, jenter, stump røyken! Hva du gjør mot din egen kropp er en ting, men nå har du et lite uskyldig liv i magen som ikke fortjener dette!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 30. april 2010 #11 Skrevet 30. april 2010 røket i 11år før jeg sluttet på dagen da jeg testet positivt:-) Storfornøyd med det:-) Gutten min er en mnd på mandag og jeg har enda ikke begynt å røyke igjen!!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 30. april 2010 #12 Skrevet 30. april 2010 Må faktisk si meg enig med Tulipan2010! Syns ikke det finnes en undskylding for å røyke når man er gravid.
Blipp blopp Skrevet 30. april 2010 #13 Skrevet 30. april 2010 Heia. Flott at du har klart å slutte med røyken. Jeg slutter også å røyke når jeg går gravid (4 gang). Syns ikke det er lett, men jeg har strenge krav til meg selv på dette området. Det som har fungert for meg hver gang er nedtrapping. Først en brutal halvering (fra 20 til 10) så 8,6,4,2,1. Bruker 1 - 2 uker på dette. Det er iallefal min metode. Det motsatte av hva det står i bøkene. Sliter med selvkontrollen etterpå da. Når jeg ikke ammer lenger har jeg behov for å feire at min kropp igjen tilhører meg. he he Håper jeg klarer å holde meg vekk fra svineriet. Lykke til alle røykesvin der ute. Håper dere klarer å kutte ut røyken. (og forbli røykfri) Husk at hvis du sprekker i ny og ne er det bare til å forsøke videre. Husk, du er bare et menneske og ikke en maskin. Ingen er perfekte. Det viktigeste er å ikke gi opp. Alle typer kutt hjelper. Om det er helkutt, halvkutt eller delkutt. Skulle dere klare et helkutt så skriver dere et innlegg om det. Det har dere da fortjent. Overse alle sure svar Nok en gang. Bra jobbet tøysekroppenღog lille skattenღ!!! Klem fra tidligere røykesvin
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 30. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 30. april 2010 nå var ikke dette ment som noe kjefte eller krangle tråd mot dem som ikke har klart å slutte..bare sånn for å h sagt det da...er vel nok av slike tråder på krangle...men er HELT i mot røyking i svangerskapet da ...men det var som sagt ikke ment som en slik tråd!! flott linyen at du enda ikke har begynt igjen:) min plan er den samme:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 30. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 30. april 2010 her oversees nå alle sure svar....dette var tråden for de som kan være stolte av å ha faktisk klart det og ville dele noen tanker rundt dette...det var ikke verre enn det...hehehe:) å le rett og slett.... jaja...stå på blipp blopp og holde deg unna svineriet;) nå gjelder det å fortsette den gode vanen og ikke være dum å begynne igjen etter nesten ett års røykeslutt når vi er ferdig med svangerskapet.. der syns jeg at jeg var helt blåst sist..tenk å begynne igjen når man har vrt så flink i ett år...det er jo tullete da...så nå skal jeg prøve å ikke gjøre samme feil igjen!;)håper du også klarer det...
Tulipan2010 Skrevet 30. april 2010 #16 Skrevet 30. april 2010 Dette er et forum hvor man har lov til å si meningene sine! Hvis man ikke tåler å høre andre sine meninger, bør man ihvertfall ikke legge ut et innlegg hvor man skriver at man røyker! De fleste vet jo at det kan provosere... Og det var ikke egentlig ditt innlegg jeg personlig svarte på, men innlegget til hun som skrev at hun fortsatt røyker. Selvsagt kan du være stolt av at du har sluttet å røyke, men personlig syntes jeg alltid det har vært en selvfølge at jeg skulle slutte den dagen jeg ble gravid! Lykke til med røykeslutt- jeg håper vi begge klarer å holde oss røykfrie også når baby'n kommer:-)
<3 R med baby i magen <3 Skrevet 30. april 2010 #17 Skrevet 30. april 2010 Søstreren min har aldri rørt en sigarett i hele sitt liv, og har fått barn med astma, så det kan skje den veien også, behøver ikke ha noe med røyk å gjøre. Det er helt klart best å holde seg unna, både for oss selv og for den lille. Vi får satse på at vi klarer det
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 30. april 2010 Forfatter #18 Skrevet 30. april 2010 syns det er en selvfølge jeg også!! DET skal det ikke herske noe tvil over så det er sagt altså....kunne holdt en lang avhandling jeg også men da hadde jeg kalt innlegget for noe annet;) lykke til til deg også:)syns du også har vært flink:)
Gjest Skrevet 30. april 2010 #19 Skrevet 30. april 2010 Jeg slutta i goooooood tid før jeg ble gravid, med motivasjonen at jeg kanskje snart skulle slutte på pilla... Men jeg har nesten ikke hatt så røykesug som nå etter at jeg ble gravid :S heldigvis så kan jeg ikke røyke nå, ellers tror jeg nesten jeg hadde sprukket, vet ikke om det er pga våren eller pga stresset/nervøsiteten rundt graviditeten som gjør det jeg. Men lærte uansett av forrige røykeslutt at jeg ikke kan tenke "bare en i helga" det ender opp med "bare lov å røyke i helga" osv osv.... Lykke til alle røykesluttere vi er flinke! (ikkerøykere vet ikke hva de snakker om så de overhører vi)
Tulipan2010 Skrevet 30. april 2010 #20 Skrevet 30. april 2010 Jeg tror ikke det er tvil om at vi egentlig mener det samme i denne tråden! Men jeg blir bare litt irritert av kommentarer som den "R med baby i magen" kommer med. "Søsteren min røykte ikke og fikk barn med astma." Ja, de aller fleste som får barn med astma har jo ikke vært røykere, men det er vel ikke poenget! Som jeg skrev, *klarer du virkelig å leve med tanken på at det kanskje var røykingen som gav barnet ditt astmaplager?" KANSKJE!
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 30. april 2010 #21 Skrevet 30. april 2010 Jeg klarte å slutte å røyke den dagen jeg tok ks med nr.3, og har klart å holde meg unna røyk siden... Og glad er jeg for det! Helt fjernt å tenke på at mitt 4'de og siste svangerskap, er det eneste røykfrie... Og ja, jeg skammer meg selvfølgelig over at jeg har røykt med babyer i magen... Men ja, jeg forstår godt dere som ikke klarer å slutte!
*NordNorge* Skrevet 30. april 2010 #22 Skrevet 30. april 2010 Jeg kutta ut snusen 3 dager etter at jeg fant ut jeg var gravid. Måtte ha et par dager å komme åver sjokket... hehe Jeg tenker at et barn kan få astma, ha lav fødselsvekt og bli født for tidlig uansett nikotin eller ikke. Men, seff, sjangsen er større om man fører i seg nikotin daglig. Jeg er ikke åvervill å helt imot. Men, har Barnevernpedagog som yrke, å syns ikke det tar seg ut at jeg går me en pinne eller en bleie i munnen... Men, folkens, ikke ta helt av, alt med måte. Gjelder både mat, røyk og alkohol! )
HELomvending Skrevet 30. april 2010 #23 Skrevet 30. april 2010 Tulipan 2010: Hei du frøken... Har du sett hvor utrolig mange kritikk innslag det er av ditt slag? Jeg er veeeldig enig med tøysekroppen, at ikke ALLE disse røykeinnleggene MÅ inneholde kvass kritikk til dem som ikke klarer å slutte å røyke. Jeg selv sluttet å røyke da det dukket opp en merkelig blå strek som ikke har vært der før, selv med massevis av røykere rundt med, og er SUPER stolt av meg selv, men jeg vil faktisk legge en arm om den som skrev over her tidligere i innlegget, uten å anonymisere seg, at hun hadde forferdelig dårlig samvittighet for at hun hadde sprukket... Visst pokker er det feil, men det vet hun da selv, og det er ikke vår jobb å kritisere henne! Vi kan være stolte av oss selv, og heller støtte dem som faktisk prøver, enn å dytte dem lenger ned i sin rotne samvittighet. Tydeligvis så er det ikke like lett for alle å slutte å røyke. Gratulerer til alle som HAR klart det! Så utrolig flink dere er! (= Og tøysekroppen, innlegget ditt er kjempe flott, iallefall tanken bak det!! (= Stor klem.
grolle Skrevet 30. april 2010 #24 Skrevet 30. april 2010 Tulipan2010, du må jo bare puste dypt ned og telle til ti. Er du alltid like negativ og kranglete, eller er det hormonrelatert,KANSKJE?;P Dette var jo i utgangspunktet en positiv tråd hvor man kunne motivere hverandre, da alle er er enige om at det er ønskelig å stumpe røyken! Har selv sluttet etter 10 år som røyker. Har ikke røyket på 14 uker nå. Selv om mange mener dette er en selvfølge, så er det vel lov til å være stolt av seg selv? Dessuten, å kalle en røyker for en barnemishandler??! Hva i alle dager er det for en sammenligning? Stå på alle "ikke-lengre-røyker-jenter". Vi er flinke, og vi kan være veldig stolte av oss selv:)
Tulipan2010 Skrevet 30. april 2010 #25 Skrevet 30. april 2010 Nei, vet du hva, jeg står for det jeg har skrevet! Syntes rett og slett ikke at det er noen som helst unnskyldninger for å røyke i svangerskapet, og det må jeg få lov til å mene. Syntes absolutt det er flott av de som velger å stumpe røyken, men som sagt, det skulle bare mangle... Og nå var jeg faktisk en røyker selv- hadde røykt siden jeg var 16 år, og er nå 32. Med andre ord- disse ordene kommer ikke fra en ikke-røyker, men en røyker som faktisk har sluttet. Jeg syntes det var veldig tøft i starten, og jeg har aldri klart å slutte når jeg har forsøkt tidligere. Men jeg tror nok motivasjonen endres når man har et annet liv enn bare sitt eget å tenke på... Jeg syntes virkelig ikke at jeg er verken negativ eller kranglete, men en person med sterke meninger om noe som jeg syntes er ganske ille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå