Gå til innhold

Lillegutt ha fått stygg hoste.. andre som har hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte med feber søndags- eller var det mandagskvelden, så ble han skikkelig snørrete(noe han er enda også), og nå har det blitt en stygg hoste av det. Spesielt når han ligger, men litt ellers også. Han har sikkert hatt vondt i halsen også, for "spydde" oppatt all mat en periode, og brakk seg bare han så skjeen komme nær munnen. Akkurat som at han vegra seg for å ha mat i munnen. Han spydde ikke sånn hele dagen(ikke omgangssjuke-spying), men en gang om dagen, toppen to, i et par-tre dager.

Er vel ingenting man kan gjøre for å lindre hosten selv ? Og er vel kanskje ikke grunn til å ringe legen heller?

Blir takknemlig for svar/innspill fra dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel min jente fikk feber og stygg hoste. jeg gikk til legen etter tre dager med feber. fikk efedrin til jenta ang hosten, det hjalp. :)

lykke til :)

Skrevet

vi hadde også stygg hoste noen dager, men det gikk over ganske fort. Fikk beskjed om å kjøpe hostesaft, men han bare kastet det opp, så jeg droppet det... Det går over om ikke mange dagene, vil jeg tro :)

Skrevet

Dette var tidligere i vinter, men jenta vår på da 4 mnd fikk stygg hoste og litt feber. Ikke mye feber. Tok henne med til legen to ganger i løpet av en uke, siste gangen sendte de oss til sykehuset for prøver. Der konstaterte de RS-virus og bronkitt og vi lå på sykehuset et par døgn. Fikk inhalasjoner.

Men har hatt hoste hele tiden siden, det kan sitte lenge i. Men i mange tilfeller kjenner man jo på seg at det er blitt for ille. Vi har ikke vært til legen med hosten siden, for allmenntilstanden er god og de kan ikke gjøre så mye annet enn efedrin, men det er mange som ikke liker den medisinen (barnet kan bli helt hyper og oppe hele natten :-) ) pluss det er bra at de hoster opp slimet.

På sykehuset sa de at det var bra hun kastet opp, for det kom masse slim opp. Masse slim i avføringen også.

Skrevet

Hei igjen. Almenntilstanden er god på lillegutt, så det var nok bare en vanlig forkjølelse. Hoster litt enda, og snørret renner, men ellers i fin form :) Syns hosten var litt sjeldnere i natt enn tidligere, så det går vel rette veien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...