snøfilla - mamma til 2 Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Jeg tok min først røyk som 13-åring og ble gravid som 37-åring, dvs. 25 år med røyking. Ikke stor-røyker, men en ivrig festrøyker som max har vært 3-4 uker uten røyk. Men siden pos. test i oktober har jeg ikke smakt ett eneste trekk - og jeg savner det ikke heller, er ikke det rart?
Juli.mamma til 4. Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Jeg stumpet røyken 20 Sept etter 20 år. Røykte 15-20 røyk om dagen siden jeg var 14. Ble gravid i Oktober. Og jeg har lagt på meg noe sinnsykt, men frister ikke med røyk igjen. Skal nevnes at jeg ikke var flink de 3 andre svangerskapene. uff.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Var veldig flink i forrige svangerskap, slutta etter 2 uker nedtrapping. Denne gangen slutta jeg på dagen! Men av en eller annen merkververdig og ræva ting så har jeg begynt igjen. Men nå er det 5 dager igjen, så nå orker jeg ikke mase noe med det. Ikke røyker jeg mye og jeg tar kun røyk her hjemme, ikke ute blant folk. Det tør jeg ikke.
bollesmulene Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 jeg og har ikke klart å stumpe den helt, i første svangerskap slutta jeg helt med engang, mens denne gangen er det av og på.. klarer å slutte i perioder... og har så dårlig samvittighet..men er bare et par om dagen og kun gjemt på verandan!har så dårlig samvittighet!
assisi Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Hei, samme her. Jeg har vært moderat festrøyker i alle år, men dette er mitt tredje svangerskap og som vanlig betyr det 0 nikotin. Henger nok litt sammen med at suget etter røyk ikke er tilstede så lenge jeg ikke drikker vin:-) Uansett ville jeg aldri funnet på å utsette baby for en slik risiko. Forstår ikke de som ikke klarer å slutte til tross for at de vet at dette kan være farlig.. Håper at jeg ikke vil gjenoppta festsiggen denne gangen. Men trøster meg med at med tre barn så blir det ikke så mange jenteturer, så fristelsene blir jo ikke akkurat hyppige... Mine to første barn er dessuten så store nå at det ville vært utenkelig å la dem få vite at jeg tok en "festpinne". Barn i dag er jo superanti og veldig bevisst på helseskadene.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Jeg stumpet røyken 04.september i fjor etter 11 år med røyking. Røkte 20-25 røyk hver dag, mer i helgene. Så jeg var storrøyker for å si det sånn... Savner ikke røyken i det hele tatt! har absolutt ikke tenkt til å begynne igjen selvom jeg har født!! Er veldig fornøyd med å ha sluttet på dagen da jeg testet positivt:-)
bollesmulene Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 dere er kjempe flinke... all grunn til å være stolt av dere selv <3
Prinsesse Kuul Skrevet 30. april 2010 #8 Skrevet 30. april 2010 Som ved forrige svangerskap sluttet jeg helt kort tid etter positiv test. Dessverre begynte jeg igjen naar ammingen var over forrige gang. Denne gangen oensker jeg aa holde meg unna resten av livet, saa det er maalet Roeyket 20 om dagen foer positiv test.
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 30. april 2010 #9 Skrevet 30. april 2010 Jeg røyket daglig i mange år, men de siste årene har det vært mer sporadisk og jeg har ikke hatt det store suget bortsett fra i festsammenheng. Men jeg tror nok kroppen merket at jeg var gravid for rett før jeg fant det ut, etter en hyttetur (hvor det normalt sett har blitt en god del røyking og vindrikking) hadde jeg kanskje røyket 3 røyk på 4 dager:)og kun drukket noen få små glass med vin.. Etter pos test i oktober har jeg kun vært utsatt for passiv røyking i noen situasjoner. Kommer ikke til å begynne igjen.. Trives uten og det lukter så mye bedre av meg:D Har merkelig nok fått skikkelig avsmak fra sigarettrøykelukt etter jeg ble gravid:) Flinke dere som både har kuttet kraftig ned og sluttet helt! Det er ikke lett for mange:)
TinaP Skrevet 30. april 2010 #10 Skrevet 30. april 2010 Har røykt i 12-13 år. Holdt meg 1 år en gang, men begynte til fest og plutselig var hver dag en fest. Forsøkte flere ganger å slutte. Men begynte igjen bl. annet etter en spontanabort. Da jeg ble gravid med min sønn, sluttet jeg ikke før jeg var i uke 14. Jeg ville være sikker på at det gikk bra før jeg sluttet. Hadde jo hatt 2 spontanaborter uten at jeg røykte. Dette er nå snart 3 år siden og jeg har ikke smakt røyk etterpå. Vet at første røyk er kvalmende. Vet også at etter 2-3 røyk så smaker det godt, men da er jeg jo hekta. Tror ikke jeg klarer festrøyking. Så det er over og ut for min del, selv om det frister innimellom enda. Men passiv røyking driver jeg med av og til...
*springtime17* Skrevet 1. mai 2010 #11 Skrevet 1. mai 2010 Hei! Jeg har røykt så lenge jeg kan huske, er 40 år nå og venter min første 8 mai. Jeg kuttet ut helt da jeg fant ut at jeg var gravid. Det har ikke vært lett! Men motivasjonen er jo den aller beste! Nemlig babyen! Og tro meg, jeg saumfarte alt på nettet og snakket med leger, venner etc. for å finne et aldri så lite smutthull som rettferdiggjorde at joda det er ok å ta et trekk i ny og ne. Tro meg, det finnes ikke! Og det tullet med at det er bedre å ta en røyk av og til er bedre for babyen enn å stresse er bare b.....shit og selvbedrag! Det som har hjulpet meg er tanken på den lille som ikke kan forsvare seg der inne i magen og tanken på at hvis det skulle skje noe med babyen, så ville jeg aldri tilgi meg selv, for jeg ville tenkt at det var min feil fordi jeg ikke klarte holde meg unna den røyken! Må si jeg sliter litt nå som det nærmer seg fødsel, blir litt sånn: så fort babyen er ute da blir det røyk og et glass vin, sommer og sol! Men håper at jeg klarer å holde meg røykfri! Lykke til alle sammen!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Beg.å røyke da jeg var 15 år. Sluttet på dagen nesten da jeg ble gravid som 17 åring og som 20 åring, Var dum å beg å røyke igjen etter amming begge gangene. Ble gravid igjen i mai i fjor (slutta å røyke 2 mnd før da denne var planlagt) mista i uke 14 og begynte å røyke dagen derpå. Ble gravid igjen i oktober. Slutta dagen etter testen var positiv. Har ikke røyket noenting, men har tatt meg 3 nicorette tyggisser på 2 mg(tilsammen på 7 mnd) når suget har vært heelt enormt når jeg har hatt venner på besøk og vi har sittet ute i sola. Vil ikke begynne å røyke fast igjen, men når jeg tar ett glass vin eller to kommer jeg nok ikke til å klare å holde meg for ett par røyk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå