Gå til innhold

Identifiser en blomst for meg?

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

I dag har våren (forbigående) inntatt oss. Jeg har lest avisene meget dannet og elevert i kveldssol på terrassen i latmannsstol uten å trenge votter og lue, det er kanskje håp likevel!

Da avisene var lest og kaffen drukket og klokka åtte, ruslet jeg litt rundt og tittet med lupe etter skudd og liv, og fant da høyst uventet hele tre microblomster jeg gjerne vil ha id på.

- Forglemmegei-formet og -str på selve blomsten, typisk bladformete blad (sånne som ungene tegner om de skal tegne blad på en blomst)

- blomstrer lavt nede

-sprer seg som gærne, ser jeg

- knallknallknallblå

Noen ideer til navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ludde hvis gutt.

Lulita hvis jente.

Gjest sug lut
Skrevet

Fnis. Det var egentlig mye finere enn alt annet. Heretter skal den bare hete Ludde, ingen andre trenger å svare.

Skrevet

Ludde Omfalump kan liksom bli kosenavnet.

Gjest sug lut
Skrevet

Ludde Omfalump er min egen koseklump. Han er såååååå søt, og nå er jeg ikke ironisk engang.

Skrevet

Tror nesten det er tegn fra oven om at jeg anskaffe noen sånne.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg fikk en i fjor og siden den var liten men tidlig ute satte jeg den så jeg kunne ha litt farge i et hjørne... nå har jeg sterk følelse av å få mye blåfarge i det hjørnet og lurer egt litt på om de valmuene den egentlig bare skulle holde av plass til har noe lebensraum i det hele tatt. Ser bladene har spredd seg til et område som er minst fem ganger større enn opprinnelig, og det er bare fra i fjor vår. Så som bunndekker må den være genial. Min står i full sol og har gode kår, vet ikke hva den gjør i skygge.

Skrevet

Jeg har frivillig flyttet fra et hus med hage, så ikke kall meg hagegnom! Det holder jeg meg for god til å bli kalt!

Gjest sug lut
Skrevet

Okei, da. Men hvorfor, menneske, hvorfor????

Skrevet

Fordi jeg har knullet på meg et barn med en fra hovedstaden. Så det så, menneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...