Gå til innhold

Urinveisinfeksjon


Gajsa

Anbefalte innlegg

Jeg var idag på kontroll hos lege og fikk påvist UVI.

Jeg har hatt mye kynnere i det siste, har lest en eller annen plass at dette kan ha med UVI'en å gjøre, noen som vet?

 

Jeg lurer også på om det er noe jeg må passe på når jeg har UVI; ta det med ro, ikke fryse osv...?

-Jeg fikk svar på prøve etter å ha vært inne hos legen, så fikk bare resepten i hånda, fikk ikke pratet med henne siden hun hadde tatt inn en ny pasient...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du først får antibiotikaen går det veldig fort før du blir bedre, i de fleste tilfeller:) Stort sett ingen spesielle hensyn som må tas.

UVI kan føre til for tidlig fødsel, så det er ikke utenkelig at det er grunnen til at du har hatt ekstra mye kynnere.

 

For å forebygge at du får det igjen er det anbefalt å drikke mye og holde rent, men siden det kan være vanskelig å få tømt blæra skikkelig som gravid så er man litt utsatt likevel.

 

Håper du slipper det igjen da. (og håper det ikke er noen vane av legen din å dele ut resepter og ikke ta seg tid til å svare på et par spørsmål engang...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar. Jeg ringte ei venninne som snart er ferdig med jordmorutd og fikk litt mer hjelp enn av legen.. Har aldri vært hos denne legen før(min fastlege har akkurat gått ut i fødselsperm) , så jeg ble litt skuffet da jeg ikke fikk spurt om noe.. Jeg visste ikke engang hva det var jeg hadde - de snakker jo stammespråk på laben - før jeg hadde resepten i hånda og det stod "mot urinveisinfeksjon"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var gravid med første man begynte jeg med rier i uke 34 og kom på sykehuset og hadde da fått urininnfeksjon. de prøvde å stoppe riene men 3 dager etter ble det i fødsel og da kom min lille gutt til verden 24.12.07 han veide 2240 g og 44 cm. så håper ikke på noe slikt igjen men jeg merket ikke noe til det før. alt må ha skjedd så fort. venter nå andre man og er i uke 32 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...