swirly Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Skulle egentlig vært på kontroll i dag tidlig, men den gang ei, er straks i uke 36. Så kontrollene skal liksom bli litt hyppigere. Fikk først beskjed i går, at jordmora er syk, og at hun hadde ikke time ledig før 18. mai igjen, jammen jeg kan da ikke gå så lenge uten en kontroll sa jeg, nei da var jeg pent nødt til å måtte gå til fastlegen min så lenge, var svaret jeg fikk. Sukk, jaja, tenkte jeg, å ringte fastlegen. Fikk time samme tidspunkt, altså i dag tidlig, halvtime før jeg skal dit, ringer de fra legekontoret, legen har desverre blitt syk, vi har ikke ledig time før tirsdag 4. mai. Jeg må bare le, jeg som høygravid og vaggende som ei gås, går rundt og er frisk som en fisk, (tror jeg da, og håper jeg..) men synes det var dumt jeg ikke fikk timen i dag, hatt så mye og sterke kynnere i det siste, så hadde jo noen spørsmål, jaja, de får vente til tirsdag de da. Lykke til videre jenter!
fresh Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 hæ? Så frekkt!! Hos meg får vi tilbud om en annen jordmor hvis den du pleier gå til er syk eller bortreist.
kamillepersille(78) Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Så må du være litt "på" og "hysterisk" og be om en annen jordmor/vikar, dette går jo ikke ann! 18 mai risikerer du at du har født, og da ville det jo kanskje være en ide å feks vite om den lille har lagt seg med hodet ned? Er jo en vesentlig forskjell i behandlingen av deg/dere etter hvilken fosterstilling han/hun ligger i.. Sukker og protein i urinen kan altids sjekkes hos legen, men om legen kan kjenne hvordan fosteret ligger, om det ligger fast avhenger jo litt av hvor ofte hun/han gjør det..Er selv i uke 36 og var til jordmor i går og fått ny tid 28 mai..to dager før termin..og alle mine søsken er født 2uker-1,5mnd før tid..he he..ja regner med å møte til den jordmortid der ja..men jeg fikk da i det minste konstatert at han ligger med hodet ned, og er en mega-baby..
swirly Skrevet 30. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2010 Ja, vet, prøvde meg jo, ble jo ganske fortvilet, men hjalp ikke, er kommune jordmoren der jeg bor jeg går til, og da var det visst bare å smøre seg med tålmodighet. Men skal kreve å få vite om ho har snudd eller festa seg til legetimen til uka, og hvis ikke ho legen er trent på å vite det, ringer jeg føden, sykehuset, legevakta, gjerne alle tre hvis ikke jeg får hjelp. Eller så trapper jeg opp på kontoret til jordmora og kræsjer noen annens time. Jeg nekter å føde en i seteleie, pga de ikke hadde tid til meg. Synes det er dårlig gjort, med tanke på at jeg er førstegangs også, jeg vet jo ikke alt hvordan det skal foregå, redd jeg ikke skal kjenne at noe er galt, fordi jeg ikke vet bedre liksom... sukk.. nei, tror jeg skal ringe jordmor-kontoret i morra og spørre og be på mine knær om hjelp..
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Off då,men 4 Mai var ikke så ille da:) er det noe ringer du bare føden i mellomtiden. Men at du ikke fikk tilbud hos en annen lege var kansje litt rart,en av di akutt timene di har hver dag.. Men føler du deg fin i formen så hadde ikke jeg stresset med et,har som sagt føden å ty til:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå