Gå til innhold

Samme faddere til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal vi ikke har faddere, ettersom de ikke døpes, men det er mer snakk om de vi ønsker skal ta seg av barna hvis noe skjer med oss foreldre.

Da bør de jo ha samme "faddere"?

Hva har dere med flere barn gjort??

Mannen min er f.eks fadder til ett onkelbarn, men ikke det andre. Nå er disse barna døpt, så fadder er mer i den tradisjonelle betydningen (selv om han ikke er kristen).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har våre søsken som faddere til barna våre. Min søster og hans bror er fadder for begge to.

Den som er fadder skal ikke ta seg av barna om det skjer noe med dem, de som er fadder skal bistå med den religiøse oppfølgingen av barna.

Min søster er ikke religiøs, og driver ikke med noe oppfølging. Min svoger som heller ikke er religiøs tar derimot jobben sin mer alvorlig, og gir dem bøker og tar dem med i kirka. Vi er helt forbausa over han.

Skrevet

Det blir jo som sagt litt annnerledes for oss, siden vi ikke er religiøse. Men vi ønsker visse personer fremfor andre til å steppe inn hvis noe skjer. Skriver jo også det i testamentet, selvfølgelig.

Og da vil vi jo ikke splitte søsken.

Hi

Skrevet

Er vel ingen som idag tar den fadder rollen veldig seriøst. Jeg har 5 faddere til ungen min, men ingen av de sitter og lærer opp ungen min innen religionen. Jeg er heller ikke kristen! Dessuten er det ikke lengre sånn at fadderne tar seg av ungen din hvis det først skjer noe. Da er det heller nærmeste famile som blir første prioritert!

Skrevet

Jeg vet det ikke er automatikk i det, derfor, som jeg skrev, fører vi det også i testamententet. Og det er nær familie.

Det skal i det minste tas med i betraktningen hva vi ønsker.

Hi

Skrevet

Hvorfor snakker du da om faddere, hvis barna dine ikke skal døpes? Da skriver du bare i testamentet hvem du vil at skal prioriteres, med tanke på hovedomsorgen angående barna, hvis det skjer noe med dere. Kan ikke skjønne at dette har noe med faddere å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...