Gå til innhold

Ny termin på ultralyd! Stemmer ikke med antall uker her inne...


mandalay

Anbefalte innlegg

I dag var jo tilbake på Ullevål for ny ultralyd ettersom frøkna lå i en eneste stor salto sist jeg var der. Terminen min var opprinnelig 22 september, men er nå 18 september. Ifølge jordmor på Ullevål er jeg 19+5, men ifølge BIM er jeg i min 21 svangerskapsuke.

 

Har dere opplevd det samme? Det er vel ingen krise, men litt rart at det er ulikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er forvirrande for mange. BIM seier bare at du er 20+noko når du er i di 21. veke - på same måte som ein går i sitt første år når ein er null til eitt år, i sitt andre når ein er 1-2 osv.

 

Dessutan er det uansett kun eit par prosent som faktisk føder termindatoen, på 40+2, så nokre dagar frå eller til spelar lita rolle. Eg held meg til menstermin heile svangerskapet, sjølv om eg fekk flytta termin eit par dagar på ul. Reknar uansett med å gå over! :-)

 

Og du er uansett så godt som halvvegs, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet at man er i uke 21 når man er 20 +, men det at jeg er 19+5 innebærer jo at jeg er i uke 20, og ikke uke 21 som det står her.

 

Og det har selvsagt ikke så mye så si. Min egen menstermin er 22 september, på bursdagen min, så egentlig hadde det vært bedre å beholde denne ettersom det er liten sjanse for å føde på termindato. 18 september gir større sjanse for å føde på bursdagen min, hehe...

 

Ja, veldig deilig å være halvveis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...