Gå til innhold

En munnfull banan


knerten09+ knerteline11

Anbefalte innlegg

- og litt til. Skulle prøve å la knerten spise litt banan selv. Tidligere har han fått små biter som jeg har lagt på bordet og så spiser han de selv.

Så tenkte jeg kunne prøve å gi han litt større bit så kunne han bite av selv. Så jeg gav han ca en kvart banan jeg og svups så puttet han hele greia i munnen. Tygde med bulende kinn og et vips så var hele biten svelgt. Satt litt sjokka og så på før jeg bare begynte å le. Han så så fornøyd ut der han satt og tygde med bulekinn og litt banan som tøt ut av munnen, hehe.

 

Jaja tror vi får gi litt mindre biter en stund til. Og planen med å prøve å gi eplebåt tror jeg vi legger på is en liten stund. Går kanskje ikke like greit med en hel eplebåt i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe,de er søte disse små :)

 

Kanskje du skulle prøvd å gitt større biter?

her har vi gitt halve bananer ganske lenge nå, for da er de store nok til at han kan "gnage" de i seg :) Eplebiter gir vi også litt større, slik at han kan holde de selv. Må følge litt ekstra med når han spiser epler da, men har ikke satt i halsen enda..

 

hvis bitene blir for små får vi også problemer,for da går alt i munnen på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herregud så tøffe dere er! Her skraper jeg bananen enda. Livredd for biter jeg! Men jeg tror jammen meg at jeg må ta meg sammen. Gutten begynner jo å bli stor gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, men det kommer jo sikkert an på hvor mange tenner den lille har også da.. Her har småen 7 tenner som er kommet godt fram, så da har han jo litt å tygge med også.

 

Her gav jeg banan rundt 6 mnd (litt lat og gadd ikke å skrape bananen), men det viste seg å være stor stas å få spise det selv :) Samme med epler (og det blir litt mindre gris å vaske opp for mammaen etterpå...!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser det for meg.

 

Uff jeg er så redd for at han skal sette i halsen, så han får som oftes i slikt nett. Men han har bare 2 små tenner nede.

 

Men har tatt meg litt sammen, så i dag fikk han på en tallerken:mais, agurk i strimmel, sukkerert, og skalken.

VAr stor stas.

 

Han spiser jo brødskiven selv, han er vel klar for litt større utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle prøve tipset ditt jeg og gullet og gav han en halv banan. Da tok han først en bit av tuppen, etterpå presset han resten inn i munnen og tygde storfornøyd på nesten en halv banan, hehe. Jeg dytta visstnok nedpå en hel banan i bare få jafs. Tok hånda og bare dytta den inn, så han er vel like glupsk som jeg var da, hehe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, men faktisk når jeg tenker meg om så gjorde vel lillemann det også i starten; putta alt i munnen på en gang.. Men nå har han mer teken på det :) men for all del, blir MYE gris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...