Gå til innhold

Hei! Kan noen svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste dagene har jeg fått vondt i skambenet... Er vondt når jeg kommer fra liggende stilling og opp og når jeg går... til og med vondt å sitte på do!

Hva er dette? Er det bekkenløsning?

Det er ikke så forferdelig vondt at jeg ikke klarer å bevege meg, men det er vondt....

Flere som har sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja,jeg har det slik. ikke akkurat når jeg er på do, men ellers akkurat slik du beskriver.

har to typer "plager": den ene som er smerter i lysken når jeg flytter beina ut av sofaen, snur meg i senga (dette er egentlig verst), og når jeg går.

det andre er at jeg får liksom "ising/iling" i skambeinet, el kjøttet rundt skambeinet, som kan vare i flere minutter, før det går over igjen. det kommer og går, og der og da er det eneste som hjelper å presse på der jeg kjenner smerten. er ikke direkte vondt, men skikkelig ubehagelig.

jaja, har vært hos jordmor og fysioterapaut med det, og hos meg er det mest sannsynlig fordi lillegutt ligger med hodet ned og presser på div nærmer og på selve bekkenet.

er idag 32 + 5:)

Skrevet

Ja jeg å tenkte kanskje fordi at lillemor mest sannsynlig har lagt seg med hodet ned... begynner på uke 30 imorgen jeg da.. :o)

Så kanskje det er det som gjør det til :o)

Tusen takk for svar! :o)

Skrevet

Jeg merker at symfysen har blitt "slarkete", særlig når jeg skifter stilling eller når jeg går mye får jeg kjempevondt midt foran og ned mellom beina, særlig på venstre side av en eller annen grunn. JM kaller det bekkenløsning, i alle fall, selv om jeg bare av og til merker det i leddene bak på rumpa;-)

Skrevet

Hei

Det kalles bekkenløsning i symfysen .Ikke akkurat behagelig. Det eneste som hjelper er å slappe av og hvile kroppen godt.

Skrevet

Ja ok, da er det vell bekkenløsning da, ikke så my, å heldigvis ikke så vondt, skal på jobb nå, å har ikke lyst, er 50% sykemeldt, jobber i matvarebutikk, skal til lege igjen den 6. mai... Skal snakke med han da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...