Mockanin Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Jada, det har det vist seg å bli for meg ja. Saken er den at vi hadde tenkt og reise til en annen kant av landet og besøke familien min. Vi har hannhund og det har også moren og derfor må vi bo hos faren min. Dume naive meg hadde jo helt glemt hvordan faren min er, men det kom jeg på når jeg hadde han på besøk i helgen. SÅ nå er det uaktuellt å bo hos faren min hele ferien. Han er av den "psyke" typen som blir sjalu, sur, grinete og furten om vi drar utenfor eiendommen hans. Spesiellt om vi skal besøke moren min eller noen andre fra den siden av slekta mi. Selv om jeg pressiserer at vi spiser middag der, så kan han faktisk finne på å lage middag og ringe og spørre når vi er hjemme eller så står middagen kald på ovnen når vi kommer og han er enda mere furten enn da vi dro. Dette er bare ett eksempel på hva han kan finne på . I alle fall, så fant vi ut at vi kunne leie hytte for noen dager på en campingplass i nærheten av der moren min og søsteren min bor (8 mil fra faren min), men nå vet plutselig ikke samboeren til moren min om han jobber eller har ferie når vi skal dit. Har han ferie så drar dem til hjemstedet mitt og vil da bo 5 min. unna faren min. Og grunnen til at vi skulle leie oss inn på hytte var jo for å slippe og bo hos pappa og for å komme nærmere dem. Jeg verken forlanger eller forventer at min mors samboer skal gjøre om på ferien sin for oss. Derfor er jeg nå på nippet til å avlyse hele ferien og bli hjemme. Det er nok dårlig gjort ovenfor dem som venter på oss i sommer og ovenfor unga. Men vi kan ikke bo hos faren min stort mere enn et par dager uten at jeg kommer til å gå i taket pga. måten han er på, og det vil jo ungene på 4 år og 15 år merke godt. Og ikke orker jeg dette stresset og styret som det ser ut til å bli. Hva ville dere gjort?
Anne-B. Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Jeg hadde foreslått at de kunne vel bli hjemme den tida dere er der, og gått for hytta. Mora di må vel ha forståelse for hvordan det er for dere, siden hun selv har gått fra fyren. Ellers hadde jeg forklart situasjonen og hvor uaktuelt det er å bo hos ham, og bare avlyst.
Fire småtroll Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Forstår det som at mammen og pappaen din bor 8 mil fra hverandre til hverdags, men når mammaen din og samboeren har ferie reiser de til samme sted som faren din bor? Jeg ville antagelig leid en campingvogn og reist dit mammaen din var, uansett om det ble på det ene eller andre stedet. Du kan jo evt vente til mammaen din vet hvor de kommer til å være i din ferie og så bestille en campinghytte nærmest mulig. Kunne ikke bodd hos hverken mammaen eller pappaen min en hel ferie tror jeg, da er det bedre å leie en hytte eller campingvogn og reise på besøk, men også kunne trekke seg tilbake innimellom slagene
winneboo Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Ville nok forklarte hele greia for moren din og prøvd å komme frem til en løsning sammen. Går ikke de to hundene sammen siden dere ikke kan bo der med hunden deres?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå