Gå til innhold

Hadde sex i går....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og etterpå var det nesten som rier.. (er i uke 27)

Er lenge siden sist vi hadde sex, og hadde sett fram til denne gangen..

Etter vi hadde hatt sex gikk jeg en rask tur i dusjen og vasket meg nedentil, spyla en gang forsiktig inni for å få ut "restene" og gikk å la meg.

 

Har endel kynnere hver dag, de kjenner jeg godt igjen etter forrige svangerskap, men i går kveld var det noe merkelig. Kjente det begynte sammentrekningene fra sjeden og oppover, fram til navelen. Dette kom rytmisk med ca 2 min. mellomrom og varte i 1/2 - 1 min. Hele greia holdt på i nesten 20 min. Vanlige kynnere er hele magen hard..

 

Har vært uproblematisk forrige svangerskap og dette, så for første gang kjente jeg panikken begynte å komme.. fikk ikke sove pga ubehaget..

Tenkte på om dette kunne være starten på fortidligfødsel men til slutt ga dette seg. Har ikke kjent noe unormalt idag, og mye liv inni, slik som hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan kanskje oppleve noe liknende etter sex noen ganger, men det varer på langt nær så lenge. Kanskje bare i fem minutter, og det går som oftest over når jeg reiser meg og går litt rundt. Må gjerne ta en pause før jeg kan fortsette, og slik har jeg ikke hatt det før. Føles veldig uvant, og de første gangene jeg merket det ble jeg rett og slett engstelig. Men jordmoren sa det var helt vanlig, bare livmoren som er blitt stor sånn at man kjenner det som skjer med muskelen mye mer markant enn før. Vet ikke om det er det samme som gjelder deg? Ville ha spurt jordmor eller føden for sikkerhets skyld tror jeg...ekkelt å ha sånne ubehag uten å helt vite hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er akkurat det. Skjer det igjen så skal jeg opp å gå, se om det hjelper. Typisk når jeg akkurat hadde fått overtalt sambo at det ikke farlig med sex når man er gravid og over halvveis, så blir jeg selv litt skremt.. men vi får prøve en gang til, og se hva som skjer. Skal til kontroll om litt over ei uke, så jeg skal høre med han da.

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, dette er normalt.. eller jeg vet om flere som har hatt det slik.. jeg hadde det nesten hver gang etter sex i sist svangerskap.. husker ikke når det helt begynte.. men vet at jeg hadde det i uke 28. Etterhvert ble de også vonde.. det heter maserier. Det hjelper somregel med en varm dusj eller å bevege seg litt. Dersom de lir vonde kan du ta en paracet sa de på føden.

Maserier er ikke farlig.. bare "masne.." og vonde og slitsomt. De kan etterhvert hjelpe på modning om de er sterke og regelmessige.

 

Men somregel gjør dem ingenting av seg og du sitter igjen med en hel del slitsomt vondt og lite igjen for dem.. (da tenker jeg mot slutten). Litt tidlig å ønske noe fremgang nå.

 

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg hadde dette veldig mye sist ble tidlig moden uke 36, men fødte ikke før en uke før termin.. =)

 

Jeg har forresten hatt disse harde kynnerene (uten at det va vondt) sist gang vi hadde sex.. jeg er i uke 25 nå så da ser jeg for meg at det blir det samme som sist.. ;) Men kansje jeg føder i uke 38 denne gangen...

 

.. Lov å håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...