Gå til innhold

Urinveisinfeksjon hos gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille troll på 2 år og 8 mnd har begynnt å tisse seg ut igjen, urinen lukter kjempe stramt og itillegg så holder han seg i skrittet og sier auau store deler av dagen... Samt feber i 36 timer rundt 39-40.

Vet jeg må til lege for å få svar, og skal ringe i morgen hvis feberen ikke gir seg. Bare lurer på om det kan være uvi, i det tilfelle bør jeg kontakte lege tidligere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visstnok utrolig uvanlig med urinveisinfeksjon hos gutter. Min sønn har derimot hatt samme symptomer som din sønn. De fant aldri helt ut hva det kom av og det gikk over etter en stund.

Skrevet

Det e ytterst skjeldn at gutta under 4 år får urinveisinnfeksjon, men det finnest tillfella.... I fjor va æ innlagt på sykehus med minste han hadde lungeberttenelse. Mens vi va dær bynte han og ta sæ t bleien og skrike da han tissa, sykepleiern tok da en urinprøve men det va litt bakterie, men dæm kunne fremdeles ikke si om det va på grund av posen som urinprøven blei tatt i eller om det va infeksjon i kroppen. Dæm satt han da på ekstra pencilinkur interevønøst og han blei bra i løpet av 2 daga og har ikke hatt det seinar. Detta e da 1 år sia... han va da 1,5 år. Men legen sa at det kunne og komme av at han hadde en sån kraftig infeksjon i kroppen fra før og at det da e lett at infeksjonan bryt ut fleire plassa....

Skrevet

Ta en urinprøve av han, og reis til legen i dag. Hvis det er urinveisinfeksjon så kan det være veldig vondt, men det tar ikke så lang tid før han er bedre med medisiner. Ikke sikkert det er urinveisinfeksjon, men det er greit å få sjekket.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...