Tiddelidu Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Gutten min på 3 år + 8mnd er ekstremt pratsom, prater absolutt hele tida. Tilogmed når han pusser tennene, så prater han. Greit nok det, men "mamma, mamma, mamma, mammma, mammma, mamma, mamma". Han sier mamma sikkert 15 ganger i minuttet - HELE dagen! også gir han seg ikke før jeg svarer, og selvfølgelig svarer rett, han er en luring. Må nesten le, men de dagene han er hjemme fra barnehagen så holder jeg nesten på å tørne! Det har holdt på ganske lenge altså, i allefall siste 3/4 året. Si det snart gir seg...!!! hehe
Gjest Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 He he he he Det er nok bare en fase!! (Om 20 år er han flyttet ut, da er fasen over!!!) (",)
~sjiraff~ Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Her er snupps snart 6 og det har ikke gitt seg ennå.... Hun prater hele tiden og bruker så lang tid på å spise at de fra og med i dag innfører tidsbegrensning på spisingen hennes i bhg for å få henne til å skjønne at hun må spise og ikke skravle under lunsjen...
Tiddelidu Skrevet 29. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2010 *ler* Jeg sier det til meg selv om mange ting. "Han må vel ha slutta med bleie innen han er konfirmant??" osv.. Må nok bare holde ut *puh*
Verbena Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Jo da, den fasen går over den å. Men så blir den erstattet av noe annet! Her i huset er vi i argumenterefasen. Altså her skal det argumenteres og kveruleres til vi blir blå, f.eks om hvor vidt det er nødvendig å ha på buff når vi går til bussen om morgenen når det er ca 2grader, regn og han hoster mye. Og i ettermiddag er det garantert en argumentasjons utveksling om han skal spise middagen han selv valgte at vi skal ha i dagtidlig! Er jo selvfølgelig bra at han har egene meninger og ikke gir seg, om han beholder den egenskapen videre i livet. MEN mamma er ikke særlig glad i den akkurat nå, selvom det sikkert kommer noe senere som er enda mer irriterende. Han er forresten 4,5år og slektes på mamman sin (ifølge morfaren)! 6åringen er mye greiere å ha i hus for han er det endelig mulig å snakke sikkelig med, men han havner vel snart oppi noen før pubertale faser som sikkert er grusomme!
Tiddelidu Skrevet 29. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2010 Å shit, 6 år, ja. Må nok bare innse at jeg har fått en skravlebøtte i hus. Er vel som far sin på det området også. I et notat fra barnelege da han var to år "prater i ett kjør, men helt uforståelig. Frisk og aktiv gutt" hoho.
Tiddelidu Skrevet 29. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2010 Hehehe, ler meg i hjel! Ja, det vil vel alltid være noe! Så jeg får bare svare hyggelig når han for 246. gang på formiddagen trenger min oppmerksomhet, selv om jeg aller helst vil lese ferdig setningen, og gjerne et helt avsnitt, i morgenavisen uten å bli avbrutt. Sikkert en god egenskap videre i livet
Verbena Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Man lærer seg å lukke ørene ettervært! Om mine kommer å maser når jeg er opptatt, av en eller annen merkelig grunn så er det ALLTID noe når jeg snakker i telefonen, så får de beskjed om å vente for nå er mamma opptatt. Og nå etter flere år mer intens dresering så tror jeg at det begynner å gå inn. Du får bare innføre "nå leser mamma avisen" regler som sier at da skal man leke på rommet e.l. Det tar tid, men det går inn til slutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå