Gå til innhold

Andre med migrene? Sykepenger NAV?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Migrenen min har blitt kraftig forverra nå under svangerskapet...:(

Jeg er så veldig sliten! Har gått med aktiv sykemelding nå i 14 dager for å prøve det, men det har ikke hjelpt noe på meg.

 

Legen min er av den personen som bare vil skrive ut sykemeldinger, mens jordmor nevnte noe i går om at det bare er til å melde inn sykedagene til NAV, så betaler de. Noen som vet hvordan dette foregår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav betaler i alle fall fra dag 1 når man er gravid, så kanskje det går an å ringe til legen å få sykemelding de dagene du trenger det?

 

Eller hva mente du egentlig? Du vil ikke være 100% SM, men være borte de dagene du er dårlig?

Skrevet

Ja, med aktiv sykemelding så kan en gjøre som en vil, og hele perioden blir betalt av NAV.

Men jeg vil ikke være sykmeldt, taper jo penger på det når det gjelder feriepenger osv...

 

Men når jeg har migrene, så har jeg ikke sjans til å komme meg på jobb, og da blir det jo en del fraværsdager.

Men jordmor sa at NAV har en ordning på at en bare skriver ned fraværsdagene, og melder de inn til NAV. Så betaler NAV for de, mens arbeidsplassen betaler for resten..

 

Men jeg har ikke vært borti dette før, så jeg vet egentle ikke om jeg har forstått rett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...