Gå til innhold

1-åring og Tv-titting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig er det vel ikke anbefalt at så små i det hele tatt skal se på tv. Jeg lar barnet mitt se på playhouse litt morra og litt kveld. Tror dere dette er skadelig for barnet.

Får litt dårlig samvittighet,men er litt deilig med en litt rolig morra,med kaffekoppen før det er full fart. Og av og til går jeg i et annet rom og bretter litt tøy. Da sitter det trygt i stolen,eller storesøster passer på.

Hva gjør dere andre,er dere så flinke at dere ikke bruker tv noe som "barnevakt"?

Eldstemann har ei grense på en halvtime morra og en halvtime kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har aldri sett på TV. Det har hendt TV'n har stått på når hun er der, men ikke for henne, og hun ser heller ikke på.

Jeg har aldri plassert henne foran heller, og hun har null interesse for det.

Hvis jeg har behov for å gjøre noe, så lar jeg henne være på gulvet der jeg er, så holder hun på med lekene sine eller andre (for henne) spennende ting. Alternativt er hun i lekegrinda, hvis jeg skal gjøre noe hun ikke kan 'være med på'.

Skrevet

Det går nok helt fint! Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet :-) Du blir nok en enda bedre mor når du får en rolig start på dagen også.

Skrevet

En halvtime morgen og kveld gjør da vel ingenting!

Jeg ville gjort dette med god samvittighet.

Da jeg fikk mitt første barn hadde jeg store ambisjoner om en nærmest TV-fri oppvekst, men det gikk i vasken:)

Nå har jeg fått nr 3, og der frem til at hun kan få glede av TV i ny og ne.

Alt med måte, men ingen skal få meg til å tro at litt TV-titting i små mengder er skadelig for noen.

Skrevet

Det er forskjell på ettåringer og ettåringer. En som nettopp er fylt ett år er nok lite interessert. Min er snart to (i juli) og han begynner å bli interessert. Lar ham se en halvtime barne-tv (17.30-18.00) før vi spiser kvelds. Han elsker Fantorangen og de "enkle" tegnefilmene som går da. Sitter stille og slapper av etter en hektisk dag i barnehagen. Ofte sitter han sammen med meg/pappa´n og leser bok innimellom når det er noe som ikke er så spennende. Mye bedre enn at han går og sutrer og henger i meg mens jeg forsøker lage middag eller noe. Vi bytter på hvem som lager middag og hvem som sitter med ham og ser barne-tv. Men så snart det er mat slår vi av og slår ikke på igjen før han er lagt i sju-halv åtte tiden.

Skrevet

Jeg lar min gutt på 5 mnd sitte i vippetolen og se tv mens jeg lager og spiser middag..

Skrevet

Nå har ikke du HI skrevet at det blir en halvtime morgen og en halvtime kveld da men..hvis det er tilfellet så synes jeg det er litt mye for en ettåring. Jeg har to større barn og min grense er en time på hverdager (altså barnetv ++). I helgene får de se litt mer hvis de vil. Nå har jeg hatt den regelen i alle år (selvfølgelig har det også vært litt mer og litt mindre), og det har nå endt med at ungene mine ønsker å være ute i frisk luft hele tiden. Skikkelige ute-unger :) en venninne av meg lot sin datter se mye på tv når hun var liten og hun hater å være ute! (hun er 8 år nå). vet ikke om det har en sammenheng.

Nei, nå sporer jeg litt av og snakker litt fram i tid men...synes en time er litt mye for en ettåring, men kos deg med en kaffekopp i stillhet om morgenen du :)

Skrevet

Haha, kjenner igjen det der med UTE-unge. Min vil bare være ute, HELE tiden. Hyler når han skal inn. Nytter ikke å lokke med barnetv da nei!

Skrevet

hehe...men det er jo bra! Mine er 4 og 7. Og her vi bor kan de være ute uten oppsyn hele tiden. Det er faktisk helt merkelig når ungene er ute. Hva skal jeg gjøre på da??? Ser de nesten ikke lenger..hehe. (må lokke og lure med gode kveldser og artige bad når kvelden nærmer seg...prøver å få dem inn litt tidligere slik at jeg også får tilbragt litt tid med dem). Det er stor forskjell på å ha barn fra 0-4 år og fra 4 år og oppover gitt! Helt annen tilværelse nesten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...