lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg ble igangsatt første gang, har en sønn på 2,5 år. Det tok tid og ble veldig tungt..hadde selv termin 16.okt, men ble flyttet fram til 6. okt da. (Startet igangsetting natt til 16.(her venter de sjelden mer enn 10 dager over)og han kom den 17.) Denne gang hadde jeg termin 21.juni, men ble flyttet fram til 9.juni..så nå er jeg spent på om det blir igangsetting igjen! Håper det kommer i gang av seg selv denne gangen, men føler det spørs, siden gapet er så stort mellom terminene igjen. Så da håper jeg selvfølgelig at det går lettere denne gangen, uansett Noen som har blitt igangsatt som andregangs, og vil dele erfaring?
Knotten2 Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Jeg ble satt igang med min nr 2, 14 dager over termin. Jeg hadde time klokken 08 om morgenen for "sjekk". Jeg hadde kun 2 cm, men morkake var sliten og det var lite vann så de besluttet å gi meg en pille for å starte fødselen. Denne fikk jeg klokken 10:55. Ganske raskt merket jeg en reaksjon i form av kraftige og regelmessige kynnere, men ikke noe mer enn det. Etter 4 timer skulle jeg undersøkes igjen, og da var det blitt såpass modent at de tok vannet (klokken var da ca 15). DET fikk fart på sakene. og lillegutt kom til verden klokken 16:55. Det ble regnet 2 timer effektiv fødsel - og kun 20 minutter fra 4 cm åpning til babyen var ute!!! Dette var selvfølgelig veldig intensivt og smertefullt - (rakk aldri å få smertestillende) men siden det gikk så fort ble jeg ikke så sliten etterpå:-)
Bizzy snart 4små - på overtid! Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 JEg ble satt igang med eldstemann og det ble en tung og lang fødsel, 23timer på fødestuen... Etter at de hadde brukt et døgn på å få igang rier. Da jeg ble satt igang andre gangen, gikk det som en drøm!!! Riene var heftige, men så var også fødselen av tvilling 1 helt over innen 2 timer og tvilling 2 kom 40 minutter senere. Lykke til!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 For to år siden endte det med keisersnitt for å få forløst elste. Denne gangen ble det besluttet å sette meg igang 2 uker over termin. Var svært lite moden. Dag 1.Fikk modningsgel på kvelden. Gele skal være mer skånsom enn piller, redd for styrtrier pga ks. Fikk rier meg gjevne mellomrom og fikk ikke reise hjem den natta. Lå på enerom og duppet innimellom. Fikk en smertestillende stikkpille for å sove Dag 2. Neste formiddag hadde det blitt mye mer modent, men barnet sto høyt. vannblærera synlig. Ble besluttet ny runde med gele. Mer rier. Var oppe og gikk, hadde besøk, spiste og dagen gikk. Etter 6 timer ny vurdering. Riene var greie, modninga god. Ble besluttet å la naturen gå sin gang uten mer gele etc. Men stoppet dessverre opp, riene avtok. På kvelden ble det besluttet at man kunne prøve med riefremmende drypp for å drive barnet ned i bekkenet. Jeg valgte da å vente til morgenen etter. Mannen sov godt den natta og jeg sov godt halve natta. Brukte litt lystgass, var oppe og gikk, hadde en smertestillende stikkpille og ei varmepute. Utover morgenen avtok riene igjen. På formiddagen var det 6 cm, barnet hadde omsider festet hodet og jeg fikk drypp, vannet gikk av seg selv etter ca 4 timer, barnet kom nedover i bekkenet og på ettermiddagen var hun født. Fødselsopplevelsen er enda fersk, derfor ble dette langt og rotete. Litt slitsomt for mann og barn når det tar så mange dager. Men syntes ikke det var så ille. Klarte å sove og hvile innimellom så kreftene rakk til hele seansen.
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 29. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2010 Tusen takk for svar! Regner med det er litt annerledes når første blir tatt med ks, da den ikke har vært gjennom "kanalen" høres ganske likt ut som min førstegangsopplevelse, kulerunn&sunn, jeg fikk også gele på kvelden, men fikk ikke særlig søvn, og masse maserier, og ble bare gørre sliten innen "finalen"... så om det blir igangsetting på meg på nytt, vil jeg be dem starte på morgenen, så jeg i det minste får litt søvn natta før. Satser hardt på at det går fortere denne gang håpet er at det da skal være såpass modent at det kanskje holder å ta vannet, eller noe i den duren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå