Gå til innhold

Modning - akupuntur - hvor intensivt?/effekt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 38+4 har fått satt modnings nåler to dager på rad. Hva kan jeg forvente av resultat? Har ingen kynnere...litt murring i går kveld men i dag ingenting.

Jeg var moden og myk i går. Er det bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har gått til modningsakupunktur siden uke 37 . Hatt 7 timer å blitt rusket samtidig . Har 2 cm og er moden å avflatet livmorhals . Sitter enda å venter på fødsel ( over termin ) så tror det er forskjellig på hvordan hvert enkelt reagerer på de nålene jeg .

Skrevet

Jeg har en tråd lenger ned på siden: Funket IKKE i det hele tatt på meg ser det ut til. Jordmor på Riksen sa på tirsdag at jeg var umoden, og det var en dag over termin. Strippet tirsdag, og skal strippes i morgen.... Er da tre dager over terminen. Hatt modningsakupunktur siden uke 35.... Bortkastede penger. Men noen sier at det kan funke for å korte ned fødselstiden likevel, så kan jo bare håpe da. Men skjer det ingenting innen mandag vurderes jeg for KS...

Skrevet

Takker:) Gikk over tiden med nr 1. Han var STOR. Sitter å venter på ny vektkontroll på denne. Er stor denne også..men ikke så stor. Hvis jeg ikke får føde før termin er de redd hun er for stor. Da blir det ks her også. Men jeg vil så gjerne føde - håper dette hjelper.

Gjest Ayreon
Skrevet

Ja, jeg tror ikke det av modningsakupunkturen er grunn til å forvente å få noe før termin.. det skal hjelpe modningsprosessen igang slik at selve fødselsforløpet går lettere/ evt noe kortere, men jeg tror ikke vi kan forvente at barnet kommer tidligere enn det har tenkt, for barnet trenger jo sin modning :) akupunkturen gjør kun kroppen klar... Men det er nok en viss forskjell på hvorvidt man responderer på akupunkturen...

Skrevet

kansje dumt spm... men hva vil det si å bli strippet ?

Skrevet

Stripping er at de tøyer livmorhalsen. Går inn med et par fingre i livmormunnen og tøyer/drar for å forhåpentlig åpne en cm eller to. Vondt er det i allefall.... Det skal visst gjøre livmoren mer klar for fødsel. Mange har god effekt av dette og fødselen kommer i gang spontant etter en runde eller to med tøying.

Skrevet

alt dette er veldig individuelt, det kommer ann på om kroppen er klar for det uansett.. men er den det kan det hjelpe godt =) snakket med min jordmor om det i dag, hun har tatt akupunkturkurs, og skal sette modningsnåler og avslappingsnåler på meg når det blir tid for det =) og dette får jeg gratis, siden det er hos min jordmor :D herlig! hun sier også at om jeg ikke kjenner noen murringer eller noe som helst etter en eller to ganger tar vi en pause, for da er det visstnok ikke vits, da er ikke kroppen klar ennå. da kan vi vente litt,og begynne på nytt etter en stund :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...