♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Fikk vite at jeg har det så skal på ul om1 uke for å se om jeg kan føde vaginalt. Den lå i nedre del så håper ikke den har vokst og stenger for utgangen Har fått veldig lite info om det av både lege og jordmor, fant ut av det ved en privat ul da jeg hadde en del vondt der den sitter.... har liksom ikke tenkt mere på den men leste en del om det nå... og nå leste jeg at det var veldig VANLIG med keisersnitt da??! Aahhh, hvorfor har ingen nevnt det for meg?? Var så vidt jordmor orket å sende henvisning til ny ul!!? Noen som vet litt om det??
butterflyes and dreams Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Så heldig du har vært, som har fått henvisning til ny ul. Jeg fikk også vite det når jeg tok en privat ul. Legen min sier bare at det skal jeg ikke bry meg noe om, de får se på det etter fødsel fikk jeg beskjed om. Dette selv om legen min trodde at denne knuta var grunden til at jeg begynte å småblø når jeg gikk og trente for mye. Informasjon må man vist lete etter på nettet selv. Tror jeg også skal be om en ny ul når jeg nærmer meg termin, greit å vite om den er i veien når før man skal føde. Lykke til!
Linchen Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Sist dro jeg på sykehuset fordi jeg hadde uutholdelige smerter. Det viste seg å være muskelknuter som fikk infarkt. Jeg ble da fulgt opp veldig ofte med ul for å sjekke at de ikke vokste seg for store og ble til hinder for vanlig fødsel. Jeg fødte vanlig. Har kjent litt av dem denne gangen også, men ikke i nærheten av sist. Så nå har jeg ikke hatt noen ekstra ul. Synes det er merkelig at de ikke følger dette mer opp, spesielt hvis de ligger "nederst". Men - jeg er ingen lege eller jordmor. Dette årner seg, veit du, men stå gjerne på krava hvis du mener at det bør sjekkes opp bedre. Lykke til.
MammaTilToTette + spire Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Jeg fikk også vite at jeg har en muskelknute i nedre del av livmora da jeg var på ultralyd i uke 12. Skal på ordinær ul neste uke så er spent på å se om den har vokst. Den var 4 cm da jeg var der sist,og jeg håper virkelig at jeg slipper ks,vil så gjerne føde vaginalt denne gangen også!! Var på ul i uke 12 pga at jeg har mistet 3 ganger,men ser ikke ut til at jeg får noen tettere oppfølging pga muskelknuten nei...
Hermanus Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Jeg hadde muskelknute før jeg ble gravid. Da jeg ble gravid var jeg hos gyn 1 gang i mnd for å måle str på muskelknuten. Muskelknuter vokser med økende mengde østrogen, og det er derfor vanlig at de vokser i løpet av svangerskapet. Min vokste jevnt og trutt de første mnd, for så å stabilisere seg. Fikk inntrykk at det var vanlig. På meg ble det keisersnitt. Muskelknuten lå på siden, så den "sperret" ikke for vaginal fødsel. Den gjorde derimot at fosteret fikk mindre plass i livmoren. Det endte derfor med seteleie da muskelknuten gjorde at fosteret ikke hadde plass til å snu seg. I tillegg sa gyn at det var noe fare for økt blødning ved fødsel. Derfor hadde de også ekstra blod tilgjengelig under keisersnittet. Hva som skjer kommer nok an på hvor stor muskelknuten er, men siden de ofte vokser i løpet av svangerskapet bør de jo kontrolleres jevnlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå