Gå til innhold

Dåp og gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal døpe vår datter, og i forbindelse med invitasjonene har vi fått spørsmål om hva vi/hun ønsker oss/seg til dåpen. Ble tatt på sengen, da jeg ikke var forberedt på at det var noe vi måtte tenke gjennom.

Noen som har forslag eller vet hva som er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan si litt hva vesla fikk til dåpen, hun fikk smykker, øredobber, armbånd, sparebørse, dåpsrør til å ha dåpsattesten i, min første tann og min første hårlokk eske, slike fine album, rund ramme der man graverer inn fødselsdato,vekt,lenge.osv så har man bilde i midten, litt penger fikk hun, noe klær, barne sølvbestikk. det var vel det jeg kom på ifarten at hun fikk

Skrevet

det var ikke så mye vi sa hun ønsket seg, vi sa hun ønsket seg smykker, øredobber, armbånd, dåpsrør, min første tann og hårlokk eske. det var vel det vi sa

Skrevet

Et stort smykkeskrin, som hun kan ha også når hun blir voksen

Skrevet

Det jeg har satt mest pris på at jentene mine har fått er stort smykkeskrin (et sånt voksenskrin som kan følge de hele livet), tripp-trapp stol, sang- og eventyrbøker, små søte smykker (armbånd, små anheng som sølvhjerter, gullkors osv) og barnesølje.

De små smykkene brukes nå hver gang de skal pynte seg, de er 1 og 2,5 år gamle. Den lille sølja brukes på bunad til 17.mai og jul. Smykkeskrinene er naturlig nok i bruk hele tiden, og tripp-trapp stolene regner jeg med de kan bruke langt inn i skolealder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...