Gå til innhold

Hvordan går teksten???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å synger litt for lillingen min når vi steller han og her om dagen kom jeg på en sang som jeg likte veldig godt når jeg var liten. Men jeg husker ikke hele teksten!

Den går sånn som dette: Det er ei lita dyrevise som du nå får høre, om dyrene i Afrika og alt de har å gjøre, oia-oia-a-haha, oia-oia-a-haha, om dyrene i Afrika og alt de har å gjøre.

Vet det er flere vers, men kommer ikke på mer! Noen der ute som kan hjelpe meg?;o)

 

Hilsen sangfugelen;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ei lita dyrevise som du nå får høre,

om dyrene i Afika og alt de har å gjøre.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

om dyrene i Afrika og alt de har å gjøre.

 

Høyt oppi trærne vokser kokosnøtter og bananer,

og der bor mange fornemme og fine bavianer.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

der bor mange fornemme og fine bavianer.

 

Og ungene blir vogget i en palmehengekøye,

og barnepika er en gammel skravlepapegøye.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

barnepika er en gammel skravlepapegøye.

 

Den store elefanten han er skogens brannkonstabel,

og blir det brann så slukker han den med sin lange snabel.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

blir det brann så slukker han den med sin lange snabel.

 

Men dronningen og kongen det er løven og løvinna,

og dronninga er sulten støtt, og kongen er så sinna.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

dronninga er sulten støtt, og kongen er så sinna.

 

I trærne sitter fuglene og synger hele dagen,

og flodhesten slår tromme ved å dunke seg på magen.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

flodhesten slår tromme ved å dunke seg på magen.

 

Og strutsen danser samba med den peneste sjimpansen,

og snart er alle andre dyra også med i dansen.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

snart er alle andre dyra også med i dansen.

 

Den store krokodillen var så dårlig her om dagen,

den hadde spist en apekatt og fått så vondt i magen.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

den hadde spist en apekatt og fått så vondt i magen.

 

Og nede i sjiraffenland der var det sorg i valsen,

for åtte små sjiraffer hadde fått så vondt i halsen.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

åtte små sjiraffer hadde fått så vondt i halsen.

 

Men da kom doktor nesehorn med hatt og stokk og briller,

og så fikk alle hostesaft og sorte små pastiller.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

så fikk alle hostesaft og sorte små pastiller.

 

Den stakkars krokodillen måtte doktor´n operere,

og enda er det mange vers, men jeg kan ikke flere.

Ojajaja ohaha, ojajaja ohaha,

enda er det mange vers, men jeg kan ikke flere.

Men det kan kanskje dere..

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...