Gå til innhold

Mindre aktivitet, ringe lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig aktiv unge i magen, men idag har alt vært annerledes. Hun har ikke vært så aktiv og jeg har flere ganger dyttet på magen og snakket til henne får å få kontakt med henne....men da sparker hun ett par ganger så er det rolig igjen. Hun har akkurat hikket:)

Det er helt klart et annet aktivitets nivå idag enn jeg er vant til.

Bør jeg ringe jordmor?

Er i uke 36.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du er bekymret kan du ringe. bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Men samtidig er det normalt med mindre bevegelser, fordi fosteret får mindre plass å "boltre" seg på...

Kjenn på magefølelsen!

Skrevet

Har faktisk lurt litt på det samme selv i et par dager nå. Har termin 5. juni, og har til vanlig en aktiv unge i magen. Jeg kjenner liv, men ye mindre enn tidligere.. Ikke husker jeg helt hvordan det var sist jeg var gravid heller... Kanskje jeg skulle ta en telefon til føde i kveld, bare for å høre hva de synes.. gjør jo ikke noe det...

Skrevet

Jeg ringte føden....der sa de at jeg burde snakke med henne og spise mye sjokolade og drikke brus:) første gangen jeg får det rådet fra helsepersjonell. Hun sa også at det var sannsynlig at ungen hadde skiftet leie og at det var derfor hun var blitt roligere.

Har nå gjort som hun sa og det virker som om ungen likte sukker for nå kjenner jeg litt mer aktivitet, men ikke sånn som før da.

Jordmora var veldig søt og sa at det bare var å ringe igjen og om det ikke ble bedre kunne jeg komme til en sjekk:)

Føler meg litt roligere nå.

Skrevet

Jeg tenkte det samme i natt/ til morgenen i dag, men så kom det seg igjen. Dvs. jeg kjenner vel like ofte bevegelse som för, men ikke så tydelig. Tolker det som leieforandring.

Ser du har ringt og at aktiviteten har tatt seg opp, så det er jo fint :)

Skrevet

RING!

Det er viktig å ha en lav terskel for å ringe jordmord/føden/lege.

Jeg har gutten min her i dag kun fordi jeg reiste innom fødeavdelingen etter å ha kjent litt lite liv.

Det var dårlig gjennomstrømning i navlesnora og gutten min ble tatt med akutt keisersnitt(på timen).

Jeg hadde bare tenkt meg innom for å sjekke at alt var i orden. Men da legene så på ultralyden og ikke var fornøyd,ble det ks.

Er UTROLIG glad for at de tok det valget de gjorde, ellers hadde ikke gutten min vært her i dag.

Er også veldig glad for at jeg stolte på magefølelsen min(selvom alle sa til meg at det var normalt å kjenne mindre liv på slutten) og dro innom føden.

Så ikke nøl med å ringe! Ring heller 3 ganger for mye enn 1 gang for lite!

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...