Gå til innhold

Innvendig Ul i uke 10???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Idag bestilte jeg time hos Medicus i Trondheim.

Fikk en lege som het Ekerhovd, noen som har erfaringer med han eller andre leger på Medicus?

 

Så fikk jeg vite at de kun tok innvendig UL før uke 14, det overrasket meg litt. Er det noen som vet hvor han kan ta utvendig UL I Trondheim? Eller om de er vondt/ubehagelig med innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg erfaring fra Trondheim, men tok Ul både i uke 8, 10 og 12, alle gangene tok vi innvendig, og jeg syntes ikke det gjorde noe vondt.

Tror det er forskjellig praksis fra sted til sted.

 

I uke 12 fikk jeg også utvendig på samme time, for det var vanskelig å se hele babyen, når man har kommet så langt.

 

Du har ingenting å grue deg for i hvert fall, det er ikke vondt, så lenge man slapper av.

 

Det går helt sikkert fint, og du glemmer det meste når du ser den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått innvendig ultralyd som gravid, men fikk det en gang da jeg hadde store magesmerter. Det er kun ubehagelig i form av at man kan synes det føles ekkelt, på samme måte med annen gynekologisk undersøkelse. Det gjør virkelig ikke vondt i det hele tatt. Jeg synes helt klart du skal gå for innvendig. Da jeg fikk det sa legen at det er fordi det gir mye tydeligere resulater når man skal lete etter små detaljer. :)

 

Er selv spent på hvordan det fungerer med ul her jeg bor. Fant nemlig ut at jeg er gravid i dag, etter lang tids prøving. Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt invendig ul utallige ganger pgr av risiko svangerskap og det er absolutt ingen vondt eller dårlig opplevelse. Merker ikke no og hvertfall ikke noe smerte. Var i uke 12 for en uke siden og skulle ha ul. Legen prøvde først utvendig ul men fikk så dårlig bilde så da ble det invendig ul igjen, og ble noe helt annet :) IKKE NOE Å ENGSTE SEG FOR..

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var på innvendig UL i dag. En kjempekjekk opplevelse som ikke var ekkel i det hele tatt. Du blir så fokusert på hva som vises på skjermen at du ikke tenker over om d er vondt. Min lille var veldig aktiv og 4,5 cm. Man kunne se tydelig fingre, armer, bein, ryggrad, skuldre og faktisk kunne man også telle fingre. Helt utrolig... Jeg er nå i uke 11,1.

Gled deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...