Gå til innhold

spørsmål fra forlover til brudene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover for min venninne..og siden det er første gang jeg har rollen..er jeg nå veldig nervøs..

-Har dere noen tips til et koselig utdrikkningslag? utkledning og fyll er ikke aktuelt! det skal være nå i mai, og siden vi er i nord, er utendørs picknik en smule kaldt..

-Hva m gave..er det vanlig at forlover gir ekstra gave til bruden?

-Hun sier jeg ikke trenger holde tale, fordi hun vet selv hvor tøft det er å stå forran alle å skulle si noe.. Men burde jeg alikevell kanskje si noen ord? og i så fall, er det ok om man ikke har noe særlig lang tale? liksom på en måte bare si hvor glad jeg er for dem, og ønske dem lykke til..

håper noen av dere kan forbarme dere over en nervøs forlover...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Til nervøs forlover fra kommende brud;

-koselig utdrikningslag; Lag noe sammen (klær med trykk, keramikk, maleri, skulpturer, spill inn en sang osv kommer an på mulighetene der dere bor...) Få gamle venner og venninner til å lage til å filme en hilsen til bruden, evt lag et lysbildeshow med bilder og hilsener fra gamle kjente. Gå på dansekurs. Ha et godt gammeldags pysjamasparty og skravl om alt mulig natten lang:)

-jeg kommer ikke til å forvente noe ekstra fra forloveren min. Regner med at jeg/vi får en bryllupsgave, men ikke noe ekstra fordi hun er forlover. At hun er forlover er jo en gave i seg selv:)

-om du synes det er selve det å holde talen som er vanskelig, så skriv en sang som alle er med å synge:)

Lykke til med forlover-jobben

Skrevet

Jeg var i utdrikningslag til en venninne for noen år siden. Vi bor i litt varmere områder enn du så vi hadde piknik på stranda, men det var vel det eneste som foregikk ute. Vi reiste hjem til forloveren etterpå og bakte sjokoladekake etter oppskrift som ble funnet på der og da(bruden er veldig glad i sjokolade). På kvelden spiste vi en deilig middag. Vi var ikke veldig mange så det ble veldig bra.

Slik jeg ser på utdrikningslaget er at bruden skal ha en siste dag sammen med venner og evt. søsken og søskenbarn. Det skal ikke være noe utdritningslag og heller ikke en fyllekule. Det skal derimot være en dag som man kan huske resten av livet.

Kanskje det er noen morsomme aktiviteter som kan gjøres innendørs som du vet hun vil like. F.eks. klatrevegg, go'kart, paintball.

Om du velger å gi gave eller ikke er opp til deg, men skjønner ikke helt hva du mener. Mener du en gave i tillegg til gave til brudeparet eller er det gaven som er til brudeparet du mener?

Det med tale er også noe du må føle på selv. Det er jo flott hvis du velger å si noen ord, men det trenger ikke være langt. Kanskje du kan si noen om hvordan du kjenner bruden og hvor godt hun og brudgommen passer sammen.

Skrevet

- Dra på hyttetur, det er utrolig koselig og utdrikningslaget varer liksom litt lengre.

- Nei, utdrikningslaget og det at du hjelper henne med planlegging/ gir henne støtte på den store dagen gjør sitt, du trenger ikke gi "ekstra" gave.

- Tale e.l. bør du ha.. Men gjør som mange andre, rim en sang til en kjent melodi om dere og deres vennskap, evnt litt om brudeparet. Kopier opp sangen på ark til alle gjestene, så synger alle gjestene med. Du slipper oppmerksomheten og nervøsiteten som følger med en tale og hun får et kjempefint minne!

Alt dette fikk jeg ifbm mitt bryllup og det var helt topp!!!

Skrevet

Det med å skrive sang, var lurt !!

Jeg får vrenge hjernen min litt mer i forhold til selve "kosekvelden" for bruden...Sjokoladekake?..hm..hun ELSKER jo det da!! Lurt!!

Tar gjerne i mot flere tips om noen har!

Skrevet

jeg holdt utdrikkningslag for en veninne "her i nord" å vi fikk stengt av en avdeling me bobblekar å infrarød sauna på et spa bare for oss =)

i tilegg mens vi var der alle sammen så hadde vi avtalt at hun skulle få full masasje å dette ble en knallsukses =)

jeg er heller ikke noe særlig begeistret for å holde taler ol, så jeg gikk inn på nettet å hentet ned en sang som jeg la inn i sangheftene som lå på bordene, å fikk da resten av gjestene til å være med å synge sangen til brudeparet fra meg =) noe som gjorde frykten for taler mye mindre =P

her er noen adresser du kan hente ned sanger fra, å mange kan du gjøre personlig bare med å sette inn navnet på brudeparet:

123sang.no

1001sang.no

sangerogtaler.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...