Honningmelon Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Har fått tilbud om en 75% stilling nå, og det frister jo veldig. Problemet er at jeg bekymrer meg for disse seinvaktene... På 12 uker har jeg 21 seinvakter og 24 dagvakter. Fire av seinvaktene ligger på helg, så de er forsåvidt ikke noe problem. Men, det som bekymrer meg er at til høsten så begynner jo eldste på skolen, og skal gå på skolen hver dag fra 08.25-13.25. Da vil jeg jo ikke se han noe annet enn når jeg henter han og kjører han hjem. Og minsta på 3,5 år får full plass i bhg fra høsten. Men, hun kan jeg jo ta fri når jeg ønsker. Men, hun begynner jo på skolen etter hvert hun også, og blir borte hver dag En 75% passer meg egentlig ypperlig akkurat nå, men bekymrer meg jo som sagt for at jeg blir borte en del på kvelden da. Hvor mange seinvakter har dere, og hvordan syns dere det fungerer med turnusjobbing?
Full house Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Jeg har 16 aftenvakter på 6 uker. Så synes din turnus høres grei ut jeg. Det er nå engang slik at man må ofre litt i en turnus. Jeg heller ser ikke barnet mitt så mye på de dagene jeg jobber sent. Personlig elsker jeg og jobbe turnus, for da får jeg gjort en del på dagene :-) Men det er jo selvfølgelig forskjellig fra person til person.
Honningmelon Skrevet 28. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2010 Joda, vet jeg må ofre litt. Jeg er også glad i å ha litt fri på dagene, det er et stort pluss. Men, er liksom redd for å gå glipp av for mye på kveldene med barna. Spesielt eldste kanskje, som nå begynner på skolen og skal gjøre lekser på kveldene, fotball skal han bli med på og ishockeyskole. Kom gjerne med flere positive innspill! Trenger det nå ;-)
storm i et vannglass Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Da jeg jobbet 75% stilling hadde jeg ikke så ulikt deg, + 3 nattevakter i turnusen. Nå jobber jeg 100%, og jobber mye mer dag, mest jobbhelgene det er senvakter.
Honningmelon Skrevet 28. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2010 100% stillingene har fler dagvakter, ja. Men, er uansett ikke aktuelt for meg å jobbe 100%. Er dette mange, lite eller helt normalt, med seinvakter på 12 uker? Har liksom ingen å sammenligne med, så jeg aner ikke.
GuttemammaX3 Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Jeg jobber turnus, men i hele døgn. Jeg er 3 døgn på jobb, hjemme en uke, 4 døgn på jobb, hjemme en uke. Selvfølgelig går jeg glipp av en del tid med barna når jeg er på jobb. Men en uke sammenhengende fri gir meg stor frihet til å gjøre ting sammen med barna, både på dagtid og ettermiddager... (i tillegg har jeg hviletid hver dag inni turnusen, og den får jeg ofte tatt ut på ettermiddagen så jeg kan dra hjem og "besøke" mann og barn en times tid...) Det er fordeler og ulemper med de fleste jobber. Jeg setter f. eks. pris på å kunne levere sent og hente tidlig i barnehage, eller ta et par fridager og gjøre noe annet med barna, mens når jeg er på jobb får de over 8 timer i b.h. hver dag, pga mannens 8-4 jobb...
Tante Gustava Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 Vil si 21 senvakter på 12 uker høres normalt ut. Ofte bruker snittet ligge på ca 2 i uka.
MillaCamilla Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 Vi har ønsketurnus, men er pålagt å sette opp ca 1 i uka i gjennomsnitt i en rundturnus.
Honningmelon Skrevet 28. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2010 Jeg gruer meg mest til når begge skal gå på skolen. Eldste begynner jo til høsten, også begynner jo minsta etter hvert. Og DA kjenner jeg at jeg gruer meg til å jobbe to kveldsvakter i uka i flere uker. Er jo greit så lenge de går i bhg, og man kan ta de fri når man ønsker. Det går jo ikke når de går på skolen:-( Blir sprø av å tenke! Kom igjen, trenger positive erfaringer og tanker!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 Har svart deg på PM =)
Gjest Skrevet 28. april 2010 #13 Skrevet 28. april 2010 Oj, syns det var mange seinvakter jeg! Jeg jobber 3-delt turnus i 80% stilling. Har 7 seinvakter, 2 nattevakter og resten dagvakter på 12 uker. Mulig jeg bare er veldig heldig da:)
Honningmelon Skrevet 28. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 28. april 2010 Ja, jeg syns det er mange seinvakter, men nå har alle stillingene der jeg jobber ganske mange seinvakter da. Er ingen stillinger som har så lite som 7 seinvakter:) Men, jo, jeg syns 21 er mye, og kunne godt tenkt meg mindre. Men, syns alikevel jeg må ta den stillingen, ettersom den type stillingsprosent ikke vokser på trær akkurat. Så får jeg heller se meg om etter noe annet i tida fremover.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. april 2010 #15 Skrevet 28. april 2010 Har ikke turnusen i hodet. Er i permisjon nå, så husker nesten ikke turnusen min, men tror jeg hadde 17 seinvakter på 15 uker+ at vi har en 16. uke hvor vi jobber fra kl 14-20 fra mandag til torsdag. Helgevaktene (dag) på lørdag og søndag er fra 08-20. Dette er på en 100 % stilling.
Libido- Skrevet 28. april 2010 #16 Skrevet 28. april 2010 Har en uke sent og en uke tidlig. Altså 4 dager sent en uke + lørdag til 16.30 og en uke med 5 tidligvakter. Har 80% De ukene jeg jobber sent leverer jeg guttungen senere i bhg. Mellom 10 og 11. Fra høsten skal han ha fri hver onsdag sammen med meg, det skal bli greit for samvittigheten =) Heldigvis er jeg hjemme til 19.45 på kveldene, så jeg rekker å si god natt og lese en bok. Ellers så stortrives jeg med å også jobbe sent, har formiddagene fri til å gjøre husarbeid og andre praktiske ting.
Honningmelon Skrevet 28. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 28. april 2010 Når begynner du når du jobber seint da? Og hvor gammel er gutten din? Tror du det kommer til å funke greit når gutten begynner på skole også? Får liksom ikke levert sent da :-S
2SmåTroll Skrevet 29. april 2010 #18 Skrevet 29. april 2010 på tolv uker har jeg vel 22 sen vakter. Og synes egentlig det er helt passe. Jobber 100 % så har jo flere dagvakter enn deg. Gruer meg og litt til skole start til høsten, men mest fordi det kan bli vannskelig på morningen, men satser på at det ordner seg. Synes jeg får god tid til barna, og når jeg er hjemme med de har jeg tid til de, siden jeg begynner sent og har fri noen dager, så får jeg gjort mye da ikke de er hjemme. Kan da slappe av med de når vi alle er hjemme. Jeg synes turnus arbeid er ypperlig. Pappen får gjennomgå med barna og må gjøre masse med de. Noe som jeg synes er kjempe positivt. Ellers hadde nok masse gått på meg. De får jo et kjempeforhold
-carina- Skrevet 29. april 2010 #19 Skrevet 29. april 2010 Jeg jobber på en avdeling med nokså høy vaktbelastning. Vi jobber i tredelt turnus da, og da har vi rett under 50% av arbeidstiden som ubekvem (kveld/natt). Jobber på spesialavdeling, så tror snittet der er litt høyere enn vanlig. Vil tro at det er omkring 40% på vanlige sykehusavdelinger med ubekvem arb.tid... :o/ Jeg jobbet todelt en periode og hadde to kvelder i uka, syntes det ble litt mye. En kveld i uka er perfekt, for da får man formiddagen til å ordne ting + egentid. Jeg velger derfor å jobbe kun natt. Da sover jeg når barna er i bhg og jobber når de sover, og så får jeg være hjemme all våkentiden deres. Fordelen med å jobbe litt kveld er at du får gjort unna masse praktisk på dagtid. Slik at når du da har frikveld, så kan du faktisk bruke tiden din med barna dine i stedet for å ordne alt det praktiske... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå