Gjest Sharazi Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Er det noen som har erfaring med dette? Vi har fått beskjed om at vår gutt har dilatert nyrebekken på den ene siden og har fått henvisning videre. Det er urin i blæren, så den passerer heldigvis. Hvilken oppfølgning har dere evt. fått og hvordan var det etter fødselen?
Norsk/svensk spire i magen:) Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 hei hei min lille gutt har også dilatert nyrebekken på høyre side. jeg har vært på UL ca en gang i mnd siden den ordinære UL, dette for å se om det har utvidet seg noe mer. også har jeg fått beskjed om at jeg må føde en plass hvor de har barnelege, sånn at dem kan ta ultralyd av nyrene hans med en gang han er født. Ellers har de vel ikke gjort så mye mer med det. Men alle legen virker ganske rolig med tanke på det her, så leg stresser ikke så mye jeg heller:)
Gjest Sharazi Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Ja, de er svært rolige og sier jeg ikke skal bekymre meg, men jeg så at det sto "risikosvangerskap" i papirene mine, så da ble jeg litt bekymret.. Men det er nok for å få en barnelege fort på plass når det er min tur til å føde.. Vi har vært på 4 kontroller og har fått litt ulike svar, så ble henvist videre til rikshospitalet til en spesialist der (vi hører til på SØF).
Norsk/svensk spire i magen:) Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 ja det er helt sikkert for at en barnelege skal se på han med en gang han er født:) når har du termin? jeg hører til UNN (tromsø)
Gjest Sharazi Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Jeg har termin 15.juni, så har 6 uker igjen. Jeg håper ting snur seg innen den tid.. Var noe økt utvidelse på siste kontroll, men han legen som tok ultralyden sa rett ut at han ikke var en ultralydekspert, så da ville han henvise oss videre. Dette ble nemlig ikke oppdaget før vi var på en frivillig 3D ultralyd i uke 26. På den vanlige ultralyden i uke 18 var nemlig alt normalt.. Men, men.. Vi får nok et sikkert svar snart! Uansett så syns jeg sykehuset er flink til å ta ting seriøst, når det blir oppdaget. Som gravid har jeg bare har opplevd topp service!
Gjest Sharazi Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Hehe.. Litt skrivefeil på slutten der ser jeg..
Norsk/svensk spire i magen:) Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 jeg var å på kontroll i går, å da merket de også at nyrene hadde utvidet seg litt siden sist. tidligere har det også bare vært snakk om den ene nyra, men nå var det vist begge, så jeg skal på ny kontroll på mandag, hun jeg var ho i går var heller ingen speialist, så på mandag skal en som kan om det her se på det. Vi har termin nesten samtidig jeg har termin den 17 juni, Skal bli godt å få han ut nu snart, er så utrolig spent:) Dette er min første. Ja jeg er veldig glad at de tar dette seriøst, vist ikke hadde jeg nok vært mye mer bekymret enn hva jeg er.
Gjest Sharazi Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 Førstemann her og. Lykke til på mandag da! Håper det snur seg. Vet noen har fortalt at det har "gått seg til" etter fødselen og. Men, men.. De barna skal nok gi oss nok av bekymringer i framtiden, så vi får forsøke å slappe av litt nå når vi har spesialister til å hjelpe oss!
Norsk/svensk spire i magen:) Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 takk:) ja det er hvertfall sikkert at vi har mange bekymringer fram for oss:p du får å ha lykke til videre i svangerskapet:)
Super-Langbein Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Hei! Av ren latskap limer jeg bare inn linken til de svarene jeg fikk for noen uker siden. Jeg ble i alle fall beroliget og håper dere også kan dra nytte av denne infoen;) http://www.dinbaby.com/forum/thread/141735584
Norsk/svensk spire i magen:) Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Hei Super-Langbein:) tusen takk for den linken, den hjelp veldig på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå