Gå til innhold

var på modningsakp. i stavanger idag...og

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bestilt time til modningsakupunktur, men hun satte bare nåler for bekkenet og at jeg var sliten. Var ikke det rart, at jeg ikke fikk modningsakupunktur når det var den jeg hadde bestilt time for? Er i uke 37. Jeg skulle komme tilbake to ganger neste uke, og en gang uken etter det, og to ganger uken etter det igjen hvis jeg ikke hadde født.

Koster jo 490kr timen, og jeg synes ikke det er noe å betale for nåler for bekkenet når jeg er så nær fødselen. Er jo rådyrt, og det bekkenet skal jeg heller holde ut i 3 uker til liksom....

Hva skal jeg si neste gang? At jeg SKAL ha nåler for modning?

Ellers må jeg si hun var veldig dyktig. Hadde god tid til meg, og spurte meg ut om svangerskapet for å finne hva problemer jeg hadde.

Men hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun mente vel at det var for tidlig å modne deg allerede i uke 37 - det er tross alt noen uker igjen til termin. Akupunktørere har etiske retningslinjer å forholde seg til, og de har ikke lov til å forsøke å sette i gang en fødsel før tida.

Gjest Sharazi
Skrevet

Husk at det er viktig å være klar for fødsel, derfor er det nok greit å få nåler mot å være sliten, så lenge det funker.. Og bekkenet er det mange som sliter med lenge etter fødselen også, så er veldig greit det og! Tenker jeg da.. Det er mange som tror at bekkenproblemer automatisk forsvinner etter fødselen, men det stemmer ikke.

Uansett så skulle hun kanskje forklart deg hvorfor hun gjorde som hun gjorde eller du skulle spurt henne! :)

Skrevet

jeg spurte henne om hun begnte med modningsakp. i uke 37, og da sa hun ja. Det er ikke for tidlig å begynne med det i uke 37, mange som gjør det. Og jordmødrene over henne begynner i uke 38.

Jeg ble bare litt skoffa, for jeg gidder ikke betale 490kr for å få nåler mot bekken og at jeg er sliten. Var jo ikke det jeg bestilte, så da burde hun jo heller ikke sagt at hun begynte med modningsakp i uke 37 hvis hun ikke setter de nålene jeg betaler for.

Jeg vet at bekkenløsning ikke forsvinner etter fødselen, men da har man jo rett på gratis fysioterapi i 6mnd etter fødsel. Jeg vil heller det en å betale dyrt for nåler.

Jeg ble bare skoffa over ingen nåler mot modning, når hun i tlf sa hun skulle sette for modning og bekken liksom =(

Skrevet

Er ikke det en del av modningen da. Det trodde jeg. En må jo begynne en plass. Modning akupunktur er jo ikke for å sette igang fødselen, men å forberede deg. Ikke bare livmoren, men bekkenet også pluss å gi deg mer energi. Lykke til.

Skrevet

Signerer siste innlegg. Modning før en fødsel er ikke bare en prosess som skjer i underlivet og i mormunnen. Det handler minst like mye om det mentale og energien i kroppen (det er energibanene i kroppen all akupunktur handler om). Kroppen og sinnet skal klargjøres før en fødsel og hvis hun mener at bekkenet ditt er viktig for å klargjøre for fødsel er det det hun fokuserer på. Siden hun hadde god tid og gjorde grundige undersøkelser i forhold til ditt svangerskap vet hun nok hva som skal til for at du skal få det du trenger : )

Dersom bekkenet ditt gir deg smerter kan det være vanskelig å slappe nok av og gi kroppen mulighet til å slappe av og sette i gang fødselen.

Jeg ville stolt på akupunktøren hvis jeg var deg : ) Lykke til!

Skrevet

hmmm... Jeg spurte henne da jeg gikk om hun hadde satt for modning, og da sa hun nei liksom..at hun hadde satt for bekkenet og at jeg er trett.

Jeg vil bare ikke bruke 2000kr på det hvis hun ikke setter for modning...

Kan ikke for det, men jeg ble bare skoffa..

Skrevet

Hei :)

Ut fra det du beskriver, kan jg godt forstå at du føler deg skuffet.

Det er mye penger det er snakk om, og skuffelsen der synes jg at du bør ta på alvor. Jeg byttet akupunktøren min pga. at jg ikke følte at jg ble ivaretatt. Tok faktisk akupunktur for å bli gravid i Stavanger :)

Må tilføye at det er veldig fint at akupunktøren har tatt seg god tid til deg. Kan det være et godt grunnlag for å forhøre seg med henne om det er hensiktsmessig med den typen behandling når du er mest lyst til å ha modningseffekt??

Skrevet

Kjære Sliten Mamma...

Jeg forstår godt at du er skuffet. Hviss ikke dama hadde tenkt å sette modningsnåler på deg, skulle hun sagt i fra før hun satte i gang. Forberede deg på det, og forklare hvorfor.

Jeg har bare VELDIG lysst og annbefale Kjersti Larsen! Hun er jordmor, og den eneste som er jordmor, og som har den fulle utdanning innen akupunktur i stavanger (er jeg nesten helt sikker på).

Hun er helt fantastisk. Jeg går der selv to ganger i uken. For bekken og stive muskler. Hun fikk til og med blodtrykket mitt ned!!!

Hehe. Veldig fornøyd som du ser =)

Hun koster 500 første gang, så 350 alle timer etter det! Kjempe fin pris i forhold til andre plasser =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...