Gå til innhold

Erfaringer med andelsbarnehage?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen ulemper/fordeler??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelen er i allefall at har du kjøpt andel, havner du foran i køen :-)

Skrevet

Men må jo søke til hovedopptaket uansett, så hvordan blir man prioritert da?

Skrevet

Man blir prioritert foran de som har søkt ved hovedopptaket og ikke har kjøpt andel selvsagt...

Skrevet

Her går jenta i andelsbarnehage:) Vi er strålende fornøyde hvertfall... I vår barnehage fungerer det slik at vi betaler 5000 ved start i barnehagen, som da er andelen vår. Og det vil jo da si at vi foreldrene eier barnehagen og dermed får ganske mye å si i forhold til hva som skal skje i barnehagen og de som jobber der. Det er jo vi som blandt annet ansetter barnehagens daglige leder, som forøvrig hos oss er en super driver av barnehagen til daglig!:)

Men selvfølgelig er ikke alle like aktive og man har et styre som består av noen foreldre, det er disse man kan gå til om man vil at noe skal tas videre.

 

Ellers så får du jo pengene dine tilbake når du tar barnet ut av barnehagen, eller du kan ha den der, da er du garantert plass om søsken skal begynne i barnehagen...

Nå vet jeg ikke om det er slik det fungerer i alle andelsbarnehager, og om det var det du lurte på, men bare spørre:)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...