Gå til innhold

føler meg haugammel her inne !


lille persille nr 3

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 når nummer 3 kommer- og jeg som hadde tenkt at en liten krabat i huset ville få tilbake noe av ungdomsfølelsen?! Vi har to ganske store (10 og 6) fra før og tenkte at småbarn i huset ville utsette at barna flytter ut og at vi føler oss gamle. Men så ser jeg bl.a her inne at 36 er gammelt- iallefall relativt. Huff og huff. Jeg får finne frem rynkekremene jeg, da ;-) Noen flere som meg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 34 når min første kommer i september! Men føler meg ikke gammel:-) De fleste jeg kjenner er rundt 30 + når de får sin første ettersom jobb og karriere heller har vært prioritert. Og det betyr jo også at man er "enda gamlere" når nr 2, ev. nr 3 kommer. Det blir forøvrig ingen nr 3 for min del:-)

 

Men ettersom jeg ikke har barn fra før, har jeg jo forsåvidt levd det "glade liv" frem til nå! Mye ferier til utlandet, kos med venner og stort sett en uproblematisk hverdag. Det bidrar kanskje til at jeg ikke føler meg gammel... MEN når det er sagt, 36 er ikke gammelt!!! Jeg tror bare at overvekten av de som er inne på et slikt forum som dette, er yngre. Og da føler jo vi oss eldre:-)

 

Rynkekremene blir vel ofte funnet frem med en gang man runder 30 uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! Jeg har sittet med en følelse av at det nok er et litt begrensa utvalg av gravide som er aktive her, ja- så statistikkene "lyver" litt... Ellers må jeg jo si at jeg ikke føler meg gammel :-) godt å høre at vi er flere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo ganske mange her inne over 30, men vi er kanskje ikke de mest aktive...? Selv er jeg 35 og førstegangs:o) Du er jo et hav foran meg...så synes ikke du har grunn til å føle deg gammel! Føler meg ikke gammel, men har flere jevnaldrende venninner uten barn eller med små barn. Og med graviditeten kom kviser verre enn i puberteten...så i grunn føler jeg meg veldig ung...hehehe;oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammal nei! 36 er då ingen alder. Særs ikkje for ei trebarnsmor.

Eg er 33, ventar nummer to.

Er jo i grunnen ganske logisk, at dei som er tidleg i tjueåra og ventar sin første har best tid til å henga rundt på nettforum :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 er da ingen alder. Iallefall ikke som trebarnsmor! Synes du har rukket mye, med to ganske store barn allerede. Jeg er 33 og venter nummer to. Føler meg hverken ung eller gammel, men begynner vel å føle meg relativt "voksen", det må jeg innrømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er 40 og venter nr 4, rekker å fylle 41 før lille jenta vår kommer.

Gammel er jeg i hvertfall ikke, føler meg som 30 enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finns ikkje gammal i det heile tatt!!! Er sjølv 36 og synest det er heilt supert å få nr3 no. Har ein på 6 og ein på 4 frå før. Har fleire i venneflokken som ventar nr 4 eller nr 5 som er på same alder. Mange startar seinare med barnefødsel og vi har tid til å nyte det. Hadde følt meg gammal om eg skulle blitt bestemor....... har nokon i venneflokken som skal bli det til hausten og ;D.

 

Det viktigaste er kva ein tenkjer om det sjølv og i hovuet ditt er du sikker 22 fremdeles :)

 

Nyt det og kos deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er da ikke gammel kjære deg:) Helt normal alder det der for 3. mann:)

Som du ser er det mange av oss; det er bare det at vi kanskje ikke har like mye tid som de unge til å være aktive her inne:)

selv er jeg 33 og venter nr 2. har en på 3 fra før.......

Som alle andre her sier; du er ikke eldre enn du føler deg (men jeg skal vøre enig i at livet får et litt annet perspektiv etter man har fått barn og at man da kan føle tidens tann på en litt ennen måte:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo yngre enn jeg da min første kom.

Nå er jeg 41 og venter nr to.

Skulle gjerne vært 36!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32, blir 33 på seinhøsten og venter nr. 3. Tror nok det stemmer, det at vi "litt eldre" ;-) ikke er av de flittigste brukerne. Jeg er litt spent på hvem jeg endre opp på barselgruppe sammen med - forrige gang var vi så heldige at vi var 3 mødre med barn fra før og på nogenlunde samme alder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Tror det blir vanskelig å finne andre i samme situasjon som meg. Blir 42 før babyen er her, nr. 2. Førstemann har akkurat rundet 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

takk for alle søte svar. Jeg har igrunnen aldri følt meg så gammel (ikke engang moden i mange situasjoner ;-)) Men på dette forumet er det sånn som flere av dere svarte lite representativt utvalg av "voksne" mødre sikkert mest fordi vi har annet å ta oss til. Nå begynner det å nærme seg fødselen (9-10 uker igjen) og da er det godt å tross alt ha litt erfaring!! Lykke til alle mann! Husk at de sier vi får leve lenge i landet, vi som får barn etter 35 år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er 37 snart, får vel snuppa (nr2) før jeg fyller. Når det gjelder snittalderen her inne, så tror jeg den lyver veldig i forhold til snittalderen på mødre... Det er vel bare slik at de litt yngre er mere aktive i sosiale nett medier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 om 2 måneder og har termin med nr. 1 i dag. Var 36 da prosessen startet, så jeg trodde vel egentlig at jeg skulle få barn lenge før 40, men sånn ble det altså ikke.

Heldigvis føler jeg meg ikke en dag eldre i dag enn for 4 år siden :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 40 tre måneder etter å ha fått nummer to. Min førstefødte er 4 år. Har også to bonusbarn på 16 og 19. Så det er klart at alderen har vært et tema gjennom svangerskapet men føler meg egentlig ikke så gammel. Mannen min blir 47 rett før fødselen. Så det er klart at det har vært et tema sånn fremover. Nå poden her er 20 så er mannen min pensjonist. Men som han sier så har man helt andre erfaring med småbarn nå enn første gang. Så det er bare å stå på. Det vil jo holde oss unge også dette. Og de fleste her inne som er aktive er nok mellom 10 og 20 år yngre enn oss og kanskje fokus ett litt annet sted. Uansett så er spenning på topp her nå. 3 uker igjen til fødsel. Hvem kommer og skal følge oss resten av livet tro`? Det er 3 jenter her fra før av. Så det hadde jo vært veldig gøy med en gutt men vi får bare vente å se. Lykke til med alt fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...