Gå til innhold

tørr hud, eksem, eller rett og slett slitasjeskader?


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

syns småen er blitt så tørr på armene sine (underarmene), og på slutten av dagen er han alltid litt rød der. Han er en åler, og det er akkurat der på armen som han legger tyngda si på når han drar seg framover, som han er rød på.

 

har dere merket noe til noe lignende?

 

eller bør jeg kanskje vurdere eksem? virker ikke som om det klør, så har litt vanskelig for å tro at det er det.. eksem er vel ubehagelig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksem trenger ikke være kløende eller ubehagelig selv om det sikkert som oftest er det.

Som du beskriver det høres det ut som han har skrapet armene sine mye mot gulvet. Åler han mye i bare armene, uten lange ermer på? Mitt råd er å smøre han hver kveld med A-creme eller lignende fet krem som myker opp disse områdene. Dersom det ikke er bedring i løpet av en uke kan du jo vurdere om du må høre med fastlegen om det kan være noe annet.

 

Håper det går bra med gullet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen fikk dette(kan være det samme) av å åle på teppet i noen minutter uten body og buskse. Ble helt rød, tørr på knerne.

 

Er en stund siden nå da, men det såret varte lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg smører med en slik a-krem og syns kanskje det er blitt litt bedre.... Får vel bare se det an:) Er nå i alle fall bra at han ikke plages med det... Er jo også mulig at det er pga vaskepulveret (har brukt omo en periode nå).

 

takk for svar, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig sannsynlig ut at det er en hudreaksjon på ålingen.. Krem og et håp om at han kommer seg opp på alle fire snart er en godt start tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, han kommer seg opp på alle fire, men går visst fortere å åle :) så han legger seg alltid ned når han skal forflytte seg!

 

mannen krabbet nesten ikke. Han ålte omtrent til han gikk. Krabbet vel i et par uker tror jeg. Kanskje småen blir på samme måte? hvem vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...