Gå til innhold

Hva tenker dere når jeg beskriver denne mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen kan "forklare" meg oppførselen til denne mannen. Jeg vet selvsagt at ingen her kan kikke inn i hodet hans, men kanskje noen vet noe om psykologi, eller har vært borti liknende oppførsel?

Han elsker familien sin, kona og barna. Er ikke tvil om det. Liker ikke å være alene hjemme, vil at kona skal sende sms med en gang hun er framme etter en kjøretur (ikke sjalu, men redd for ulykker). Alltid vært redd når ungene har vært ute på ting, også nå som de er voksne. Han er raus med penger, hjelper til der han kan.

MEN, han er nesten umulig å være i hus med. For selv om han ikke vil være alene, vil han heller ikke være sammen med familien sin. Han snakker nesten ikke med dem. Heller ikke med kona. Han blir veldig fort sint, noen ganger for ting som kan være helt uforståelige ting. Dette gjelder også kona, kanskje særlig henne. Og blir han først sint, så stopper han ikke. Kan si utrolig fæle ting, bryr seg ikke om at den andre knekker sammen i gråt. Blir også veldig fortvilet selv, men bruker på en måte sin egen frtvilelse mot den han krangler med, ford han vet at h*n bryr seg om ham og blir lei seg av å se ham slik. Han jobber med barn og unge, og er utrolig flink i jobben sin, men snakket nesten ikke til sine egne barn da de var i tenårene, annen enn for å kjefte på dem.

Jeg vil så gjerne prøve å forstå denne mannen, men jeg klarer det ikke. Kan noen av dere hjelpe meg? Hva tenker dere når dere ser beskrivelsen? Hva slags menneske er han, egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenker at han har store issues med nære relasjoner. Som mulig kjæreste ville jeg holdt meg langt unna.

Skrevet

Jeg bør vel kanskje si at jeg ikke er en mulig kjæreste.

hi

Skrevet

Jeg har kompetanse på dette. Umiddelbart kan jeg ikke se at noen diagnoser stemmer klart overens med det du beskriver. Det kan hende at du mangler nødvendig informasjon. Atferden du ser er jo uttrykk for noe annet som ligger under. Er enig i at det kan handle om forstyrrelser i tilknyting og dermed problemer med nære relasjoner. Sannsynligvis pga noe som har skjedd i oppvekst.

Men som sagt, det blir jo bare gjetninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...