Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, de siste to ukene har beina mine bare blitt mer og mer hovne - er dette bare ekstra vann jeg har i kroppen?

Merker ikke noe ellers i kroppen, men leggene og litt oppover lårene er veldig hovne og det kjenner til tider ut som om leggene skal sprekke!

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Vil det hjelpe med støttestrømpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Klart støttestrømper hjelper, det er jo det det er til. (= Men det er veldig viktig at du tar dem på på morgenen før du står opp, slik at bena er i normal tykkelse.

En annen ting som er viktig er å ha rette strømper. I svangerskapet anbefales det at du bruker komresjonsstrømper og ikke støttestrømper. Kompresjonsstrømper strammer noe mer, og er også forbyggende for blodpropp(som man lettere får i svangerskapet,)

Kompresjonsstrømper kjøpes på apoteket og det er viktig at du får noen til å måle foten din, slik at du får rett størrelse, for at du skal få det rette trykket på foten. For mye og for lite er fort gjort når man ikke vet hvor mye det skal stramme. Jeg bruker mine daglig. Var noe rart i begynnelsen, nå er det rett og slett godt. Og enda bedre å ta dem av på kvelden. (=

Jeganbefaler kompresjonsstrømper på det sterkeste vaffal. (=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...