Gå til innhold

Noen som har hatt kikhoste her inne?


Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jeg har nå i ca 2 uker gått og hostet veldig av og til så voldsomt at jeg brekker meg. Det samme gjelder vår datter på 2 år.

 

I går var det ei vennine av meg som fortalte at det går kikhoste her vi bor og jeg begynte da å teke på at det kanskje er det vi har? MEN så har jeg egentlig aldri hørt noen som har hatt det hvordan det egentlig utarter seg. Leste litt på nettet, men det er liksom ikke så veldig enkelt å vite hva som er forskjllene på vanlig forkjølelse og kikhoste fant jeg ut :P

 

Hvis noen har hatt det eller kjenner noen som har hatt det, kan dere da fortelle litt om hvordan det utartet seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det.... hosta å hosta å hosta... når det begynte med et hosteanfall gav det seg liksom ikke... man fikk omtrent ikke puste å tilslutt begynte man brekke seg evt kastet opp så... Nesten så man hikstet mellom hostene, er vel det de kaller kiking el no:) hehe... var sånn i nærmere ett halvt år jeg... får man ikke medisinene mot det tidlig nok (er bare noen uker etter første symtom liksom så ikke mange som får det...) så fungerer de ikke.. å det går over av seg selv men det tar laang tid:)

 

Når dere har gått sånn i 2uker ville jeg tatt meg en tur til lege, de finner det ut av noen blodprøver.. så vet man ialf hva man har:)

 

God bedring begge to:)

Skrevet

når jeg hadde kikhoste surkla det nede i brystet.. :S aldri vært så forkjøla.. også når jeg nøys/hosta gjorde det så vondt at jeg trodde jeg sku dævve. .var student og var helt håpløst å dra på forelesning - til og med foreleseren ble irritert til slutt :P

Skrevet

Har hatt det. var ikke så syk ellers, men hosta som en gal. De sier det er seks uker opp og seks uker ned - dvs at man hoster mer og mer i seks uker og så avtar hostingen gradvis de påfølgende seks ukene. Litt slitsomt når man er "på topp"...

Skrevet

Har hatt det. var ikke så syk ellers, men hosta som en gal. De sier det er seks uker opp og seks uker ned - dvs at man hoster mer og mer i seks uker og så avtar hostingen gradvis de påfølgende seks ukene. Litt slitsomt når man er "på topp"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...