Gå til innhold

betale hos legen når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 18 og har bekkenløsning. Når jeg er hos legen må jeg betale for vanlig pris siden det ikke er direkte svangerskaps kontroll.

Er dette riktig?? Hadde jo ikke hatt bekkenløsning hvis jeg ikke hadde vært gravid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde alle kontroller knyttet til selve svangerskapet - selvom det kommer utenom de vanlige kontrollene - er gratis....?

Skrevet

Nemlig. Kontroller hos fastlegen i svangerskap ER gratis. Så stå på ditt, og la være å betale neste gang. For det er som du sier, du ville jo aldri hatt bekkenløsning om du ikke var gravid!? Det praktiseres mye forskjellig snupp..

Skrevet

Du skulle ikke betalt noe nei..

Skrevet

Sleipt! Du får stå på ditt. Be om pengene tilbake.

Bekkenløsning er direkte tilknyttet et svangerskap og du skal dermed ikke betale. Legen din snyter deg ettersom han får betalt både av NAV og av deg. Altså dobbelt betalt. NAV har tidligere gått ut og bedt gravide melde fra dersom dette skjer.

Skrevet

Du skal absolutt ikke betale! Alt som er svangerskapsrelatert hos legen er gratis.

Skrevet

Jeg betaler ingenting, uansett hva det gjelder. Var innom for en hoste som ble lundebetennelse og betalte ingenting.

Skrevet

Jeg måtte betale vanlg egenandel i går da jeg var hos legen, fordi det var bare en liten del av timen som var ang graviditetsspørsmål. Hovedgrunnen til at jeg var der var om noe annet så derfor måtte jeg betale.

Men da jeg var til ultrayd 4 ganger hos gynekologen på legekontoren måtte jeg betale 200kr hver gang, det mener jeg er feil. Han pleide vist å ta 200kr uansett hvem som var der å tok ultralyd pga han måtte finansiere aparatet på en måte.

Skrevet

jeg stilte meg gledelig opp i skranken for å betale sist...(vet jo at gravide ikke skal betale noe) ventet og ventet på min tur hvorpå damen sa at det ikke sto noe om at jeg skulle betale noe....jeg så sikkert ut som ett sp.mål tegn hehehe:)

jaa? er ikke du gravid da?det står det her sa hun.....hadde glemt at jeg var gravid ett øyeblikk hihi:) var vel 9 uker eller noe da...

så nei man skal IKKE betale noe som helst...merkelig at du skulle det....stå på krava!!

Skrevet

det høres helt rart ut at du måtte betale, det har jeg aldri gjort.. Selv første gang jeg var innom legen hadde jeg bare en liten test for å være sikker, så brukte vi lang tid på alt annet.. Og måtte ta masse blodprøver for noe annet enn graviditeten også.. Og når jeg kom ut i kassa så sa ho at siden jeg var gravid ble det ingenting..

Utrolig kjedelig at det ikke praktiseres likt rundt i landet, for skjønner godt at det er flaut/litt kjipt å måtte fighte for å ikke betale..

Skrevet

Hei.

jeg jobber på legekontor og det er riktig at man ikke skal betale hvis det er svangerskapsrelatert, men kommer du til legen med hoste eller forkjølelse så skal du betale da det ikke har noe med svangerskapet å gjøre. Når det gjelder deg litt lenger oppe her som var hos gynekologen og ultralyd der, så kan han ta betalt hvis det var ultralyd av eget ønsket, hadde det vært medisinsk så betaler man ingenting, dvs. hvis man f.eks. har stor sf mål og må sjekke om babyen er stor eller om det er mistanke om noe, men så lenge du ønsker ultralyden selv så må du betale.

veldig mange leger "glemmer" eller hva jeg skal si å fjerne svangerskaptaksten hvis det er noe som ikke er svangerskapstelatert, den står automatisk hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...