Gnuen Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Hei! Har en "venninne" som ler av meg og "mobber" meg fordi vi er så dumme at vi betaler for NRK-lisensen. Hun har både tv og radio, men får abbonement gjennom familien, slik at hun ikke er registrert. Liker ikke å betale den selv, jeg, ser omtrent aldri på NRK, men lovverket er nå engang slik at den dumme regningen må betales. Nå begynner de hånlige kommentarene hennes å gå meg en smule på nervene. Sikkert mange som mener at jeg kan jo bare kutte ut hele dama, men er ikke så lett det heller. Hun sliter med mye og mangt som jeg ikke skal gå inn på her, men det går en grense for hva jeg makter å finne meg i. Er mektig irritert nå, og leker med tanken på å "sladre" til lisensavdelingen. Vet ikke om dette er mulig å gjøre engang, eller om man kan gjøre det anonymt. Føler meg utrolig slem som vurderer dette, men av og til kan faktisk litt "hevn" være godt. Hva hadde dere gjort?
SagflisiHåret Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Hev deg over det! Ikke synk ned på hennes tåpelig nivå...Eller kom med noen kommentarer tilbake (akkurat hva vet jeg ikke men noe som kan sette henne på plass og stoppe kjeften på henne). Jeg tror nok du ville angret om du sladra til Nrk.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Jeg ville svart noe sånt som "Jaja, NOEN av oss er i det minste ærlige og vil være et GODT forbilde for barna sine!" og smilt mens jeg sa det, får jo ikke med tonefallet når man skriver, men litt sånn sarkastisk-aktig tonefall med trykk på de ordene jeg skrev med store bokstaver.
mandapus Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Lisens er kjempebra! Kudos for at du betaler den! godt jobba! Det er så utrolig irriterende at folk ikke ser det.. greit, folk ser ikke på NRK sier de, men lisensen brukes på så mye annet også. Mange, mange radiokanaler med forskjellige profiler til forskjellige folk.. Mange fjernsynskanaler med forskjellige profiler, nrk3 f.eks er kjempebra siden det er en kanal for barn om dagen og for unge/voksne om kvelden med superbra serier og filmer. Og det viktigste av alt lisensen går til er det som heter NRK beta. Nrk Beta forsker på tekologi og fjernsyn og sørger for at nrk ligger langt framme i verden både med tanke på HD og diverse annet. Jeg har snakket med en av de som jobber i Beta, og de er 100% avhengige av lisenspenger for å drive. Nrk er en utrolig viktig del av norsk kultur, og vi kan stole 100% på at de ikke kommer med uriktige opplysninger som de er betalt for å komme med av annonsører jeg er ganske sikker på at nrk har en plass i de flestes liv selv om de sier de ikke ser på hovedkanalen phu. Som du sikkert ser så er jeg forkjemper for akkurat dette. Drit i uvitenheten til denne dama og vit med deg selv at du bidrar til at norge ligger helt i toppen når det kommer til fjernsynsteknologi.
Gulosten™ Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 De er også veldig avhengige av lisensen for å ta vare på arkivet, tenke seg til så mye som vil gå tapt dersom hele arkivet ble borte. Betaler min lisens med glede!
Gjest Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Gi en kommentar i retning av at du er ihvertfall ærlig, og gjør deg ikke til tjuv for et par tusenlapper i året ;-)
Studine mevik Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 Hele poenget med lisensen er jo at NRK skal ha penger til å drifte sine kanaler uten å måtte sende reklame, men likevel har de reklame og kvaliteten på lyd og bilde som NRK sender ut er av elendig kvalitet. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke kan bedre kvaliteten på det de sender ut når det er ganske mange penger de håver inn på denne lisensen. Vi betaler og vi bruker ikke NRK sine kanaler så veldig mye, men jeg ville nok ikke vært uten NRK
erteposen + 4 Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 Jeg hadde nok ikke sladra, men så betaler jeg min lisens med glede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå