Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg er gravid for andre gang,med samme barnefar.. Første gangen sparket vesla kraftig,hver dag,flere uker før ordinær ultralyd.(rundt 16 uke) slik at pappaen kunne kjenne dette godt.. Denne gangen er jeg 21 uker på vei nå,kjenner "fiskesprell" en gang i blant, samme som jeg gjorde fra ca uke 10. vi har vært på ultralyd, og den lille var nesten for "gal" der inne, for å få tatt ordentlige mål på begynnelsen :)dette gikk seg til etter hvert.. (hadde heller ikke tatt noe søtt han ligger helt "perfekt" i forhold til fødsel..( ikke bak morkaken++) De var sikker på at jeg kjente noe,når han hadde skikkelige fraspark under ultralyden.. men nei... Når skal(!) de sparke,så det vises utenpå magen? =/ trodde det ville bli lenge før ultralyden jeg,med tanke på vesla.. begynner å bli urolig!! (skal egentlig,til og med kjenne hikking nå, sto det en plass)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Uke 28 er det vel. Da skal man kjenne spark/bevegelser hver dag. Du hadde ikke morkaken mellom babyen og magen da?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 takk for svar okei.. har noen uker på meg da.. Jeg hadde ikke det,skjønner du, det som er så rart =/ HI.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Ja, jeg så du skrev at moraken ikke lå i veien for fødselen, men det er ikke alltid de sier noe om den ligger ut mot magen i stede for inn mot ryggen. Babyene er jo fortsatt ganske små i uke 20-21, så du skal se det blir mer kraft i bevegelsene om bare få uker :-)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 jeg er 4.gangs og trodde jeg skulle kjenne ting veldig tidlig denne gangen.. men kjente ikke de fiskesprella en gang før i uke 17!! men nå i uke 23 sparker hun kraftig sånn at andre og kan kjenne det.. så når det først kommer, så kommer det fort:)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Innen et par uker kjenner du nok mye mer. Jeg kjente veldig lite frem til uke 20. Da var det veldig forsiktige spark. Kjente aldri så mye liv i svangerskapet egentlig, babyen var liten og jeg har litt ekstra fett på magen. Så på ultralyd at det var full fart men allikevel kjente jeg ikke så mye..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 takker for alle svar glemte å si at jeg har faktisk gått litt ned i vekt siden første svangerskap, sa jordmora.. så da skal jo egentlig babyen kjennes litt ekstra(?) nå,som jeg er litt tynnere.. og Alva: morkaken ligger mot ryggen sa de..akkurat sånn som med søsteren.. får vel bare håpe på at han begynner å vise seg litt mer frem hadde hørt at gutter har sterkere kraft i sparka sine jeg,men det stemmer kanskje ikke da ,hehe =) litt rart å ha kommet halvveis i svangerskapet uten å kjenne så mye..men man kan vel ikke få viljen sin bestandig HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå