Gå til innhold

Sommer og ferievikarer på sykehuset...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin midt i felles ferien, jeg går ut i fra at de på sykehuset også skal ha ferie... Men de sender vel ikke alle"faste" på ferie samtidig??? Hmmmm tenkt litt på dette i det siste... Vikarer kan jo sikkert være like bra om ikke bedre enn de faste, men de er jo ikke like inn i rutiner etc...eller.... mye man skal gruble over...

Håper noen kan sette akupunktur i allefall hadde det med de to forje med kjempe virkning, og vil ha det denne gangen også:)

Noen med erfaringer fra fødsel på sommern før????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Akkurat slik tenkte jeg også sist da jeg hadde termin midt i juli. Men der tok jeg feil gitt! De hadde bare faste på jobb da jeg fødte! Det var visst vanskelig å få tak i kvalifiserte leger fremfor alt, men også jordmødre. Siden jeg fødte på et universitetssykehus så er beredskapen nødt til å være på topp. De hadde rett og slett ikke gitt legene lov til å ta ut full sommerferie. Jeg var selvfølgelig superfornøyd, spørs om legene var det???! Trodde det skulle fly en gjeng svenske jordmødre rundt seg selv og lure på hvor alt utstyret var. Ble skikkelig stressa ved tanken siden jeg skulle føde i seteleie. MEN: Ingen grunn til bekymring dengang. Vil tro de sørger for at alt er forsvarlig på fødeavdelingene nå. Mye skriv i media om uforsvarlighet.

Skrevet

Godt å høre...

Jeg bare husker fra når jeg var på omvisning med 1 mann at de nevnte at på sommern er det mange svenske vikarer her...

Jeg skal føde på ett mindre sykehus (skien..) Men uforsvarlighet på fødeavdelingen håper jeg virkelig at vi slipper:)...

Skrevet

Har aldri hørt at dette har vært noe problem i Skien.... tror ikke det er grunn til bekymring. Er klart de må ha topp beredskap og kyndig bemanning selv på sommeren.. Skal selv føde der, i juni :)

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...