Gå til innhold

Blir dette dumt? Ang. navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg, og skal ta mannens etternavn. Det har vært bestemt lenge. Begge ungene har kun hans etternavn.

Men så kommer dilemmaet...jeg har to fornavn. Mellomnavnet mitt blir ALDRI brukt, og har heller aldri blitt brukt.

De fleste vet ikke at jeg heter det en gang. og jeg må ta meg i det når jeg skal presentere meg på steder hvor navnet mitt blir skrevet ned (bank o.l.). Jeg identifiserer meg ikke med dette navnet overhode.

Så var det mannen min som spurte om jeg ville ta dette navnet bort når jeg først skulle melde navneendring. Egentlig har jeg veldig lyst, men er det litt drastisk?

Mine foreldre har tross alt valgt dette navnet til meg, til tross for at de aldri har brukt det (jeg er ikke oppkalt).

Synes det er en vanskelig avgjørelse...noen som har synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt det bort, hvis jeg ikke hadde hatt noe forhold til navnet overhodet og aldri brukt det.

Skrevet

Nei jeg synes ikke du skal ta det bort. Det er en del av deg,

Skrevet

Jeg ville tatt det bort.

Skrevet

Jeg giftet meg i høst, og fjernet da mellomnavnet mitt. Hadde sånn som deg et navn ingen visste at jeg hadde, og jeg selv ikke hadde noe forhold til.

Jeg tenkte at hvis det var så viktig for mamma og pappa at jeg hadde det navnet, ville de brukt begge navna. Forldrene mine syns det var helt greit at jeg fjerna det.

Skrevet

Når det er fornavn synes jeg det er mer personlig enn ett etternavn og jeg ville latt navnet stå.

Selv har jeg to fornavn, jeg bruker aldri fornavn nr 1 utenom når jeg signerer i banken eller noe slikt, og det er vel bare min nærmeste familie som faktisk vet at jeg har to fornavn, men jeg ville ikke tatt det bort alikevel, det er liksom en del av meg uansett, og så tenker jeg at min mor gav meg disse navnene fordi at de var de vakreste navnene hun kom på (har kun en datter).. og derfor synes jeg det er koselig å ha de navna jeg har. Mellomnavnet mitt er mitt pikenavn og det er jeg veldig glad i så det ville jeg heller aldri rørt, etternavnet derimot synes jeg ikke er så viktig...

Jeg har gitt mine barn de vakreste navnene jeg klarte å finne og jeg vet jeg ville blitt trist om noen av dem ville endret fornavna sine.

Men dette er selvsagt bare meg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...