Gjest Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Har reglemssige tak i lyske/rygg som kommer og går. De er vonde (vondere en mensensmerter, selv om dette er relativ sammenligning.) Kynnere som strammer samtidig med smertene. Er det i gang nå? Jeg er så redd for å føde at jeg tørr faktisk ikke å dra til sykehuset om det ikke er helt nødvendig. Jeg har sagt meg villig til å føde vaginalt selv om jeg går til psykiatrer 1 gang i uken for å bearbeide angsten min ovenfor fødsel.. og om den er i gang nå er det jo uansett alt for tidlig!! er bare 35 uker på vei.
bondeknøl Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Kan kanskje høres sånn ut, ring føden og snakk med de Du er tøff da, selv bare gleder jeg meg, tror ikke det er noe gøy å ha fødselsangst, det er jo noe man må igjennom... :s Jordmora mi sa at etter uke 36 er det greit, da kan de bare komme.... Så det går jo greit om du føder nå, de er så flinke nå om dagen.. selvom det er fint om de ligger lengst mulig Lykke til hvertfall.. har ikke så mye erfaring på hvordan det starter, har selv bare hatt igangsatt fødsel! Masse lykke til! Rotete og kanskje dårlig svart av meg, men gjorde mitt beste :)
mammatetogansketette:)) Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Du KAN være igang, ja. Men ikke nødvendigvis. Ta en telefon til jordmor du, dette går nok helt fint:) De første tegnene på at fødsel er igang er veldig varierende fra fødsel til fødsel, noen kjenner det knapt mens andre har smerter som gjør at man overhodet ikke er i tvil. Smertene er også veldig forskjellig (altså HVOR du har vondt..) Jeg hadde f.eks. stort sett bare vondt på innsiden av lårene:) Masse lykke til:)
Gjest Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Takk for svar! Jeg har veldig vondt i underlivet og kjenner det ganske greit i lysken om jeg prøver å gå på do. Er nemmelig ekstremt løs i magen, men er forstoppet ( ?? ) Tør ikke trykke for mye for det gjør smerten værre. nå er det litt rolig igjen og jeg krysser fingrene for at dette er modning, jeg er ikke klar enda ( men er man noen gang det ? ;P ) Har fått konstantert myk mormunn og forkortet livmorhals og har allede hatt tegningsblødning.. jaja, tror jeg skal gå å legge meg å håpe på det beste!
sosol Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Jeg er 4 gangsfødene og for meg høres det ut som du er i gang. Jeg syntes du skal ringe føden. Jeg syntes du er tøff med tanke på at du er litt redd, men det kommer til å gå så bra. Tenk på det posetive det bringer frem... Ring føden du, og lykke til
Gjest Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 takk for svar sosol! Ja, jeg vet ikke.. jeg ser det litt ann før jeg evt drar. Er helt skjelven nå.. kjenner angsten komme.. vet dette høres utrolig patetisk ut, men jeg er faktisk livredd for fødsel! Skulle jo på avslappnings akkupunktur i morgen mot angst og alt .. jaja
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Hvor ofte kommer takene da? Og hvor lenge har du hatt dem? En telefon til føden skader nok ikke. Synes du er kjempetøff! stå på! lykke til! *klem*
Gjest Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Har ikke tatt tiden på de, men de er reglemessige til en viss grad.. hadde et lite opphold på 15 min uten tak, men nå er de i gang igjen. sitter murring i ryggen konstant. Er det muligheter for at dette bare er modning?? Hysterisk jeg er nå, men jeg vil unødig på sykehuset om jeg ikke må.. nei, dette med fødselsangst er ikke til å spøke med altså! Hadde ikke trodd det skulle bli så ille når tiden nermet seg.
Gjest Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 Dro frivillig hjem fra sykehuset med avflatet mormunn og 1-2 cm åpning. Jordmora ville ikke trykke for mye slik at hun provoserte frem fødselen . Ser ut til at det blir prematurfødsel på meg uansett.. Selv om det er sånn at de ofte legger inn kvinner som er i ferd med å gå inn i prematurfødsel fikk jeg lov til å vente på resten hjemme pga angsten min i forhold til fødsel. Har lest flere steder at det kan gå dager fra der jeg er nå.. Nå vet jeg ikke om det gjelder om man er moden med åpning eller bare åpning, men jeg krysser fingrene for at jeg får værtfall 3-4 dager igjen, selv om jordmora var ganske sikker på at dette ikke skulle ta for lang tid. Alle som har noen innspil eller personlig erfaring må gjerne komme med det!
Corneliuss Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 Hei Tantoulus! Ville bare ønske deg lykke til (kommer snart over fra 2.tri). Vet hvordan du har det vedr fødselsangst (var på Ullevål i går til første GAIA samtale). Det kommer til å gå bra! Vet du er redd, men etter de timene i fødsel er over så er du ferdig og har det lille barnet i armene. Vet ikke om du klarer å fokusere på dette ennå. Men det gir kanskje en liten trøst sånn rasjonell (selv om frykt ikke alltid er så lett å rasjonalisere med...). Lykke til! Både du og barnet ditt kommer gjennom dette. Snart er det over! =O) Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå