Gå til innhold

Hovne ben, kramper. Noen andre?


juli83

Anbefalte innlegg

Flere som er plaget med dette?

Våknet en natt av ekstrem krampe i den ene leggen, og etter det har bena begynt å verke og kjennes nummen etter en kort dag med mye gåing.

Jobber redusert, men selv om jeg går litt tidligere hjem om dagene er bena helt ferdige og jeg må hjem å legge bena høyt. Det er den siste uken dette har kommet, er i uke 28 nå.

 

Noen som har tips for å få bukt med dette, eller må jeg bare overleve med det trykket som strømmer ned i bena?

Prøvde støttestrømper for første gang i dag, men det hjalp fint lite. Legen sa det var vanlig og trengte ikke bety at jeg har fått mye vann i kroppen. Ingen hevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt veldig god effekt av støttestrømper, men jeg måtte til bandagist som målte og sto i og plukket riktig type til meg - de "reisestrømpene" jeg hadde kjøpt på OSL hadde null effekt. Nå bruker jeg noen lekre hudfargede gammeldamestrømper (uten tå - ekstremt elegant) som tar fem min å få på om morgenen, og leggene mine har det ekstremt mye bedre! Både "maur" og kramper er borte. Droppet dem på mandag og fikk raskt unngjelde for det gitt! Har heller ikke vann i kroppen eller hevelser, forresten, bare den ekle følelsen.

 

Ellers er jo rådene kalsium og magnesium i kombinasjon, lett mosjon før sengetid og rød ulltråd rundt ankelen... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vært plaga eindel med leggplager, det kan hjelpe å trene leggmuskelen. Gå opp og ned på tå (vipp foten) til du blir sliten og tøy bra og lenge etterpå.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kramper i leggen, ja her våknet min kjære av at jeg hoppet ut av sengen midt på natten med den krampen i leggen. Huff han lurte sikkert på hva som hendte siden jeg omtrent fløy ut av sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har oxo slitt beldig med kramper i bena. Å spise bananer er visst veldig bra mot krampene.. Fikk oxo et gammelt kjæringråd fra besteforeldrene mine og å legge et sunlight-såpestykke under madrassen i senga, har prøvd det for moro skyld, og har faktisk blitt litt bedre, men vet jo ikke om det er såpa eller banenen som gjør det hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...