Gå til innhold

Noen her som har unge med en utenlandsk mann?:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurte da på hvilken fage ungen/ungene deres har på øyene?

hvor stor er sjansen for at ungen får blåe øyer(noe jeg har), når faren har mørkebrun? han er chilener. har 2 fra før som har brune øyer.

takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har, men han har osså blå øyne så jeg kan ikke hjelpe deg:)

Skrevet

Jeg har. Også latinamerikaner. jeg har grønne, han brune.Den ene datteren min fikk mørkeblå øyne, den andre grønne...

Skrevet

Jeg har...Se ut som det blir brune øyne på min lille. Han er syv uker. Pappan kurder.

Skrevet

ååh, da er det håp for meg og^^, Hadde vært kjempekoselig om han/hun fikk blåe øyer:) gjør ikke noe om babyn får brune, men hadde vært koselig om han eller henne fikk noe fra meg og:)

HI

Skrevet

Sånn i teorien er det vel små sjanser for at ungene får blå øyne, om ikke noen i fars familie mot formodning skulle ha blå (evt. grå, grønne) øyne. Sjansen er vel stor for at han som er chilener kun har gen for brune øyne, og disse er dominante.

Jeg for eksempel har også mørkebrune øyne, men min far har blå. Da har jeg et blått gen som jeg kan føre videre (og jeg har to barn der det ene har brune og det andre blå øyne).

OK, vanskelig forklart, jeg vet...sorry :) og naturen følger ikke alltid regler heller, så kan jo være du får et blåøyd barn, hvem vet :)

Skrevet

lurer på det samme jeg også:-) mannen min er tyrker.

Skrevet

Ungen kan bli prikk lik deg selv om den ikke får fargene dine.

Skrevet

Jeg har to som er halvt algeriske, og den ene har grønne og den andre har blå øyne.

Farfaren deres hadde grønne øyne da, så det er jo ikke kjemperart i vårt tilfelle.

Skrevet

Min mann er gift med en utenlandsk dame ;)

Han har knallblå, jeg grågrønn. Barna har arvet pappas nydelige blåe øyne.

Skrevet

Jeg har blå, pappa og ungen brune.

Jeg har brune øyne i slekta mi fra før, vet ikke om det hjelper.. føler at ungen sine øyne kunne blitt brune selv om pappa sine hadde vært blå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...